Την περασμένη Τετάρτη, όταν επισκεφθήκαμε την εκκλησία, ένα προφυλακτικό βρισκόταν στο μέσον της, φανερώνοντας απύθμενη έλλειψη σεβασμού. Όταν επισκεφθεί κάποιος την εκκλησία διερωτάται τι είδους άνθρωποι είναι αυτοί οι οποίοι κάνουν σεξ σε μια εκκλησία ή, στην καλύτερη περίπτωση, να έκαναν σεξ αλλού και να μετέφεραν εκεί το προφυλακτικό. Ακόμη και αν δεν υπήρχε στην εκκλησία το προφυλακτικό, η δυσοσμία από τις επαναλαμβανόμενες ουρήσεις στο χώρο που βρισκόταν το ιερό είναι εμφανής και επίσης φανερώνει έλλειψη σεβασμού. Οι διαδοχικές ουρήσεις δεν επηρεάζουν μόνο την όσφρηση αλλά άφησαν σημάδια και στο δάπεδο. Ακόμη και αν δεν υπήρχαν τα σημάδια από τις ουρήσεις υπάρχουν τα κόπρανα, που επίσης φανερώνουν την παντελή έλλειψη σεβασμού.
Κόπρανα και χαρτί τουαλέτας χρησιμοποιημένο, πεταμένα σε μια άκρη. Ακόμη και αν δεν υπήρχαν ούτε τα κόπρανα, το προφυλακτικό και οι ουρήσεις, υπάρχουν τα απρεπή σχήματα που ζωγράφισαν κάποιοι.
Οι τοιχογραφίες διαλύθηκαν ή αφαιρέθηκαν και απέμειναν μικρά σημάδια για να θυμίζουν πως κάποτε οι τοίχοι και ο θόλος της είχαν τοιχογραφίες. Αφαιρέθηκαν ακόμη και μάρμαρα που βρίσκονταν στο δάπεδο. Η κατάσταση έξω από το χώρο της εκκλησίας δεν είναι καλύτερη, αφού υπάρχουν δεκάδες αν όχι εκατοντάδες κουτιά αναψυκτικών και οινοπνευματωδών ποτών. Πολλά από αυτά απορρίπτονται στην απότομη πλαγιά του βουνού, δημιουργώντας έτσι ένα μικρό σκυβαλότοπο.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
Η εκκλησία της Αψιθκιώτισσας θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μοναστηριακά καθιδρύματα της Κύπρου και αποτελεί κτίσμα του 11ου αιώνα. Το καθολικό είναι κτισμένο σε παραλλαγή του οκταγωνικού ρυθμού, στηρίζεται σε έξι στηρίγματα και φέρει ογκώδη τρούλο με ενδιαφέρουσες τοιχογραφίες του 12ου και 14ου αιώνα. Μεταγενέστερες τοιχογραφίες κοσμούσαν τον νάρθηκα και το πρόπυλο. Σήμερα σώζονται λίγα μόνο σπαράγματα, εξαιτίας της λεηλασίας από Τούρκους αρχαιοκάπηλους. Λεηλατήθηκαν, επίσης, το εικονοστάσιο και οι εικόνες του ναού. Γύρω από το καθολικό υπάρχουν τα κελλιά και η τράπεζα. Πρόκειται γιατη μοναδική βυζαντινή μοναστηριακή τράπεζα της Κύπρου, η οποία έφερε τοιχογραφίες τωναρχών του 12ου αιώνα, καταστρεμμένες σήμερα κατά το μεγαλύτερο μέρος.
«Φιλελεύθερος»04/12/2010