www.kathimerini.gr
Η υποδοχή της εικόνας, που συνόδευσαν μοναχοί από τη Μονή Αγίου Διονυσίου και τις Καρυές, καθώς και ο ομογενής καλλιτέχνης- αγιογράφος της Ιβάν Μαστερόπουλος, έγινε στο αεροδρόμιο Νταμαντέντοβο της Μόσχας από εκπροσώπους του Εκδοτικού Τμήματος του Πατριαρχείου Μόσχας, δημοσιογράφους και τον ομογενή σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Χαραλαμπίδη, ιδέα του οποίου είναι η γνωριμία των Ρώσων ορθοδόξων με τους νεομάρτυρες και ομολογητές του ελληνικού κόσμου και η καθιέρωση μιας παρόμοιας γιορτής από τη ρωσική Εκκλησία.
«Είναι μια κορυφαία στιγμή στην πορεία υλοποίησης ενός ονείρου, που ονόμασα ‘Από τη Γέννηση στην Ανάσταση’ και βλέπω συγκινημένος να παίρνει σάρκα και οστά χάρη στην υποστήριξη πολλών φίλων από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Ρωσία» είπε ο Κ.Χαραλαμπίδης, ο οποίος έχει συγκεντρώσει σε μία σειρά ψηφιακών δίσκων διηγήσεις για τους Κρυπτοχριστιανούς, που διαβάζουν κορυφαίοι Ρώσοι ηθοποιοί και θα παρουσιαστεί την Τετάρτη στο πλαίσιο της πανηγυρικής αποχαιρετιστήριας τελετής των «Χριστουγεννιάτικων Αναγνώσεων» .
Στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, που συνοδεύουν τις «Χριστουγεννιάτικες Αναγνώσεις» εγκαινιάστηκε και το δεύτερο Φεστιβάλ εκκλησιαστικής μουσικής υπό την εποπτεία του μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, υπεύθυνου Διεθνών Σχέσεων της Ρωσικής Εκκλησίας, που είναι και ο ίδιος συνθέτης του επιφανούς μαέστρου Βλαντίμιρ Σπιβακόφ, διευθυντή του Οίκου της Μουσικής της ρωσικής πρωτεύουσας.
Στα εγκαίνια του Φεστιβάλ συμμετείχε και τραγούδησε μαζί με την πατριαρχική χορωδία της Μονής του Αγίου Δανιήλ το «Εργαστήρι Ψαλτικής» υπό τη διεύθυνση του Θανάση Παϊβανά, μια ξεχωριστή χορωδία βυζαντινής μουσικής, που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στη Ρωσία. Οι διθυραμβικές κριτικές για την «αυθεντικότητα και τη βυζαντινή ατμοσφαιρικότητα», που αποπνέουν οι εκτελέσεις του Εργαστηρίου συνεχίζονται για αρκετές ημέρες στο ρωσικό Τύπο και τον εξειδικευμένο τηλεοπτικό σταθμό «Κουλτούρα», σε βαθμό, που οι διοργανωτές των «Χριστουγεννιάτικων Αναγνώσεων» παρακάλεσαν για τη διοργάνωση μιας ακόμη εμφάνισης της χορωδίας στη Μόσχα, αυτή τη φορά στο Συνεδριακό Κέντρο του καθεδρικού Ναού του Σωτήρος, σε διάστημα μιας μόλις εβδομάδας.
«Ψάλαμε ύμνους του 12ημέρου και με την εμπειρία δύο συναυλιών, μιας ακόμη, που ετοιμάζεται και τριών master class σε Μόσχα και Αγία Πετρούπολη, διαπιστώνουμε υψηλότατο ενδιαφέρον για τη βυζαντινή μουσική στο ρωσικό κοινό. Προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο και παρακάμπτοντας τις δυσκολίες σε αυτήν την ανάγκη και τη δίψα πολλών νέων ανθρώπων από τη Ρωσία να γνωριστούν με αυτήν την παράδοση», δήλωσε ο χοράρχης Θ. Παϊβανάς, ο οποίος διευθύνει το «Εργαστήρι Ψαλτικής» από τη στιγμή της ίδρυσής του το 1998.
Έντονο «ελληνικό» χρώμα έχουν οι φετινές «Χριστουγεννιάτικες Αναγνώσεις», το ετήσιο θεολογικό- πολιτιστικό συνέδριο, που διοργανώνει η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, για τις ανάγκες του οποίου έγινε δεκτή στη Μόσχα η ειδικά φιλοτεχνημένη στο Άγιο Όρος εικόνα των Νεομαρτύρων Ελλάδας, Πόντου, Μικρασίας και Κύπρου.
«Είναι μια κορυφαία στιγμή στην πορεία υλοποίησης ενός ονείρου, που ονόμασα ‘Από τη Γέννηση στην Ανάσταση’ και βλέπω συγκινημένος να παίρνει σάρκα και οστά χάρη στην υποστήριξη πολλών φίλων από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Ρωσία» είπε ο Κ.Χαραλαμπίδης, ο οποίος έχει συγκεντρώσει σε μία σειρά ψηφιακών δίσκων διηγήσεις για τους Κρυπτοχριστιανούς, που διαβάζουν κορυφαίοι Ρώσοι ηθοποιοί και θα παρουσιαστεί την Τετάρτη στο πλαίσιο της πανηγυρικής αποχαιρετιστήριας τελετής των «Χριστουγεννιάτικων Αναγνώσεων» .
«Η Μονή Διονυσίου διατηρεί από το 1995 ιδιαίτερες σχέσεις με ομογενείς καλλιτέχνες από τη Ρωσία και τρέφει ξεχωριστή εκτίμηση στο έργο του Νίκου Μαστερόπουλου, το οποίο συνεχίζουν τα παιδιά του Γιάννης και Μιχάλης», δήλωσε ο πατέρας Συμεών, χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία του Κ.Χαραλαμπίδη, «που αποτελεί άλλη μια απόδειξη των ακατάλυτων δεσμών των ορθοδόξων λαών μας, οι οποίοι υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν και μας δίνεται η ευκαιρία να τους ανανεώνουμε με παρόμοιες εκδηλώσεις» .
Στα εγκαίνια του Φεστιβάλ συμμετείχε και τραγούδησε μαζί με την πατριαρχική χορωδία της Μονής του Αγίου Δανιήλ το «Εργαστήρι Ψαλτικής» υπό τη διεύθυνση του Θανάση Παϊβανά, μια ξεχωριστή χορωδία βυζαντινής μουσικής, που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στη Ρωσία. Οι διθυραμβικές κριτικές για την «αυθεντικότητα και τη βυζαντινή ατμοσφαιρικότητα», που αποπνέουν οι εκτελέσεις του Εργαστηρίου συνεχίζονται για αρκετές ημέρες στο ρωσικό Τύπο και τον εξειδικευμένο τηλεοπτικό σταθμό «Κουλτούρα», σε βαθμό, που οι διοργανωτές των «Χριστουγεννιάτικων Αναγνώσεων» παρακάλεσαν για τη διοργάνωση μιας ακόμη εμφάνισης της χορωδίας στη Μόσχα, αυτή τη φορά στο Συνεδριακό Κέντρο του καθεδρικού Ναού του Σωτήρος, σε διάστημα μιας μόλις εβδομάδας.
«Ψάλαμε ύμνους του 12ημέρου και με την εμπειρία δύο συναυλιών, μιας ακόμη, που ετοιμάζεται και τριών master class σε Μόσχα και Αγία Πετρούπολη, διαπιστώνουμε υψηλότατο ενδιαφέρον για τη βυζαντινή μουσική στο ρωσικό κοινό. Προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο και παρακάμπτοντας τις δυσκολίες σε αυτήν την ανάγκη και τη δίψα πολλών νέων ανθρώπων από τη Ρωσία να γνωριστούν με αυτήν την παράδοση», δήλωσε ο χοράρχης Θ. Παϊβανάς, ο οποίος διευθύνει το «Εργαστήρι Ψαλτικής» από τη στιγμή της ίδρυσής του το 1998.