Του Ιωάννη Γιάγκου
Η επιστήμη της Θεολογίας εμπλουτίζεται με ένα ακόμη περισπούδαστο σύγγραμμα
Ο Νικόλαος Π. Βασιλειάδης μάς προσφέρει την Αποκάλυψη του Ιωάννου, πλουσιότατα διανθισμένη, σχολιασμένη και τεκμηριωμένη με την Θεόθεν Πατερική Θεολογία, με Σχόλια και Διδάγματα ΑΣ ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ να προσεγγίσουμε το προφητικό κείμενο της Αποκαλύψεως με άγιο φόβο, ευλάβεια και απόλυτο σεβασμό προς τον λόγο του Αποστόλου
Με αισθήματα βαθύτατης χαράς λάβαμε στα χέρια μας το άρτι εκδοθέν βιβλίο του διαπρεπούς και εμβριθούς θεολόγου Νικολάου Βασιλειάδη με τίτλο: «Αποκάλυψις του Ιωάννου».
Χρόνια τώρα το περιμέναμε με λαχτάρα. Οσάκις δοκιμάζαμε στο παρελθόν να μελετήσουμε μόνοι μας «το θεόπνευστο βιβλίο της Αποκαλύψεως» νοιώθαμε ότι «… για μας τους αμαρτωλούς είναι σκοτεινό και μυστηριώδες… για μας είναι βιβλίο αινιγματικό και δυσνόητο…».
Αν όμως δοκιμάσουμε να το μελετήσουμε με τη βοήθεια των Πατέρων της Εκκλησίας μας «που είναι οι σάλπιγγες τού Θεού Λόγου και έχουν νουν Χριστού», τότε θα διαπιστώσουμε ότι «είναι βιβλίο γεμάτο τρισήλιο φως».
Τώρα, ο κύριος Βασιλειάδης, μας προσφέρει την Αποκάλυψη του Ιωάννου σε 768 σελίδες, πλουσιότατα διανθισμένη, σχολιασμένη και τεκμηριωμένη με την Θεόθεν Πατερική Θεολογία, με Σχόλια και Διδάγματα.
Ο ίδιος γράφει με τη χαρακτηριστική του απλότητα, γλαφυρότητα και ταπεινοφροσύνη:
«Στην εργασία αυτή, που τη θεωρήσαμε ως ταπεινή διακονία στο λαό του Θεού, προσπαθήσαμε να μην εκθέσουμε δικές μας ερμηνείες ή απόψεις, αλλά μόνο τις θέσεις των Θεοφόρων Πατέρων. Αυτών, που η χάρη τής Θεολογίας τους τους καθοδηγούσε, ώστε με δέος και κατάνυξη, γονατιστοί και πύρινοι, με ιερή έκσταση και αγία σιωπή να αποδέχονται τα ιερά μυστήρια. Ζητήσαμε επίσης και τη χειραγωγία εκκλησιαστικών συγγραφέων και ιερών ερμηνευτών.
Τονίζοντας δε τη σπουδαιότητα του βιβλίου τής ιεράς Αποκαλύψεως, γράφει:
«Το θεόπνευστο βιβλίο τής Αποκαλύψεως για μας τους αμαρτωλούς είναι σκοτεινό και μυστηριώδες. Όμως για τους Πατέρες, που είναι οι σάλπιγγες του Θεού Λόγου και έχουν "νουν Χριστού", είναι βιβλίο γεμάτο τρισήλιο φως…».
Στις σελίδες 44 - 45 αξιολογώντας τη σπουδαιότητα και την ωφελιμότητα του βιβλίου, γράφει χαρακτηριστικά:
«Η Αποκάλυψις διαφωτίζει, δείχνει τον δρόμο προς τη μακαρία και αιωνία ζωή. Φωτίζει την ψυχή, ώστε να κατανοεί όσα συμβαίνουν στον κόσμο κάτω από το πρίσμα της αιωνιότητος. Στηρίζει την ψυχή του Χριστιανού, ιδιαίτερα σε καιρούς κρισίμους, όπως είναι οι δικοί μας…
»Ωστόσο βασική προϋπόθεση κατανοήσεως της Αποκαλύψεως είναι η αγία ζωή, ο καθαρός νους, το ταπεινό φρόνημα, η προσευχητική προσέγγιση και εκζήτηση των πρεσβειών των Ορθοδόξων ερμηνευτών-Πατέρων και ιδιαίτερα Εκείνου που συνέγραψε την Αποκάλυψη. Και πέραν αυτών η εκζήτηση τού φωτισμού του Τριαδικού Θεού».
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας και η επιστήμη της Θεολογίας εμπλουτίζεται με ένα ακόμη περισπούδαστο σύγγραμμα τού κυρίου Βασιλειάδη, το οποίο αξιολογικά γεμίζει ένα κενό που υπήρχε. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι στο μέλλον θα αποτελεί την πηγή των πηγών για οποιονδήποτε προβληματισμό γύρω από τα θέματα τής Αποκαλύψεως.
Την επιστημονική και θεολογική προσωπικότητα του κυρίου Βασιλειάδη καθώς και τους ηδυμελίφθογγους παλμούς και οραματισμούς της χριστιανικής του ψυχής θα τους βιώνει ο αναγνώστης σε κάθε σελίδα του βιβλίου της Ιεράς Αποκαλύψεως ή οποιουδήποτε άλλου του βιβλίου μελετήσει.
Γι’ αυτό, ας μελετήσουμε την Αποκάλυψη του Ιωάννου «… με αγαπητική διάθεση, ιερό πόθο, σιωπή και θερμή προσευχή στον Τριαδικό Θεό, που αποκάλυψε στον αγαπημένο του μαθητή τα φοβερά αυτά μυστήρια…» με «βαθύτατη συναίσθηση της ανεπάρκειας και της πτωχείας μας και ταυτόχρονα με σαφή επίγνωση ότι ζούμε σ’ ένα χαοτικό κόσμο συγκρητισμού και συγχύσεως».
Ας τολμήσουμε να προσεγγίσουμε το προφητικό κείμενο της Αποκαλύψεως με άγιο φόβο, ευλάβεια και απόλυτο σεβασμό προς τον λόγο του Αποστόλου:
«μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και τηρούντες τα εν αυτή γεγραμμένα» ( Αποκ. α΄3).
Ο Νικόλαος Π. Βασιλειάδης μάς προσφέρει την Αποκάλυψη του Ιωάννου, πλουσιότατα διανθισμένη, σχολιασμένη και τεκμηριωμένη με την Θεόθεν Πατερική Θεολογία, με Σχόλια και Διδάγματα ΑΣ ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ να προσεγγίσουμε το προφητικό κείμενο της Αποκαλύψεως με άγιο φόβο, ευλάβεια και απόλυτο σεβασμό προς τον λόγο του Αποστόλου
Με αισθήματα βαθύτατης χαράς λάβαμε στα χέρια μας το άρτι εκδοθέν βιβλίο του διαπρεπούς και εμβριθούς θεολόγου Νικολάου Βασιλειάδη με τίτλο: «Αποκάλυψις του Ιωάννου».
Χρόνια τώρα το περιμέναμε με λαχτάρα. Οσάκις δοκιμάζαμε στο παρελθόν να μελετήσουμε μόνοι μας «το θεόπνευστο βιβλίο της Αποκαλύψεως» νοιώθαμε ότι «… για μας τους αμαρτωλούς είναι σκοτεινό και μυστηριώδες… για μας είναι βιβλίο αινιγματικό και δυσνόητο…».
Αν όμως δοκιμάσουμε να το μελετήσουμε με τη βοήθεια των Πατέρων της Εκκλησίας μας «που είναι οι σάλπιγγες τού Θεού Λόγου και έχουν νουν Χριστού», τότε θα διαπιστώσουμε ότι «είναι βιβλίο γεμάτο τρισήλιο φως».
Τώρα, ο κύριος Βασιλειάδης, μας προσφέρει την Αποκάλυψη του Ιωάννου σε 768 σελίδες, πλουσιότατα διανθισμένη, σχολιασμένη και τεκμηριωμένη με την Θεόθεν Πατερική Θεολογία, με Σχόλια και Διδάγματα.
Ο ίδιος γράφει με τη χαρακτηριστική του απλότητα, γλαφυρότητα και ταπεινοφροσύνη:
«Στην εργασία αυτή, που τη θεωρήσαμε ως ταπεινή διακονία στο λαό του Θεού, προσπαθήσαμε να μην εκθέσουμε δικές μας ερμηνείες ή απόψεις, αλλά μόνο τις θέσεις των Θεοφόρων Πατέρων. Αυτών, που η χάρη τής Θεολογίας τους τους καθοδηγούσε, ώστε με δέος και κατάνυξη, γονατιστοί και πύρινοι, με ιερή έκσταση και αγία σιωπή να αποδέχονται τα ιερά μυστήρια. Ζητήσαμε επίσης και τη χειραγωγία εκκλησιαστικών συγγραφέων και ιερών ερμηνευτών.
Τονίζοντας δε τη σπουδαιότητα του βιβλίου τής ιεράς Αποκαλύψεως, γράφει:
«Το θεόπνευστο βιβλίο τής Αποκαλύψεως για μας τους αμαρτωλούς είναι σκοτεινό και μυστηριώδες. Όμως για τους Πατέρες, που είναι οι σάλπιγγες του Θεού Λόγου και έχουν "νουν Χριστού", είναι βιβλίο γεμάτο τρισήλιο φως…».
Στις σελίδες 44 - 45 αξιολογώντας τη σπουδαιότητα και την ωφελιμότητα του βιβλίου, γράφει χαρακτηριστικά:
«Η Αποκάλυψις διαφωτίζει, δείχνει τον δρόμο προς τη μακαρία και αιωνία ζωή. Φωτίζει την ψυχή, ώστε να κατανοεί όσα συμβαίνουν στον κόσμο κάτω από το πρίσμα της αιωνιότητος. Στηρίζει την ψυχή του Χριστιανού, ιδιαίτερα σε καιρούς κρισίμους, όπως είναι οι δικοί μας…
»Ωστόσο βασική προϋπόθεση κατανοήσεως της Αποκαλύψεως είναι η αγία ζωή, ο καθαρός νους, το ταπεινό φρόνημα, η προσευχητική προσέγγιση και εκζήτηση των πρεσβειών των Ορθοδόξων ερμηνευτών-Πατέρων και ιδιαίτερα Εκείνου που συνέγραψε την Αποκάλυψη. Και πέραν αυτών η εκζήτηση τού φωτισμού του Τριαδικού Θεού».
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας και η επιστήμη της Θεολογίας εμπλουτίζεται με ένα ακόμη περισπούδαστο σύγγραμμα τού κυρίου Βασιλειάδη, το οποίο αξιολογικά γεμίζει ένα κενό που υπήρχε. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι στο μέλλον θα αποτελεί την πηγή των πηγών για οποιονδήποτε προβληματισμό γύρω από τα θέματα τής Αποκαλύψεως.
Την επιστημονική και θεολογική προσωπικότητα του κυρίου Βασιλειάδη καθώς και τους ηδυμελίφθογγους παλμούς και οραματισμούς της χριστιανικής του ψυχής θα τους βιώνει ο αναγνώστης σε κάθε σελίδα του βιβλίου της Ιεράς Αποκαλύψεως ή οποιουδήποτε άλλου του βιβλίου μελετήσει.
Γι’ αυτό, ας μελετήσουμε την Αποκάλυψη του Ιωάννου «… με αγαπητική διάθεση, ιερό πόθο, σιωπή και θερμή προσευχή στον Τριαδικό Θεό, που αποκάλυψε στον αγαπημένο του μαθητή τα φοβερά αυτά μυστήρια…» με «βαθύτατη συναίσθηση της ανεπάρκειας και της πτωχείας μας και ταυτόχρονα με σαφή επίγνωση ότι ζούμε σ’ ένα χαοτικό κόσμο συγκρητισμού και συγχύσεως».
Ας τολμήσουμε να προσεγγίσουμε το προφητικό κείμενο της Αποκαλύψεως με άγιο φόβο, ευλάβεια και απόλυτο σεβασμό προς τον λόγο του Αποστόλου:
«μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και τηρούντες τα εν αυτή γεγραμμένα» ( Αποκ. α΄3).