Διότι υπάρχουν δυο πλευρές. Από τη μια η πολιτεία θα μπορεί να ελέγχει τα πάντα ευκολότερα.Από την άλλη όμως, ο πολίτης θα μπορεί να βρίσκει το δίκιο του ευκολότερα;
Φανταστείτε λοιπόν έναν κόσμο όπου τα στοιχεία μας όλα, μαζί και οι οικονομίες μας (αυτό το βρίσκω προφανές, δε θέλει πολλή φαντασία), βρίσκονται σε μια «κάρτα του πολίτη». Φανταστείτε τώρα πως δημιουργείται μια διαφορά σας με την πολιτεία. H πολιτεία σε αυτή την περίπτωση μπορεί να σας μηδενίσει εύκολα (η κάρτα ας δεν γίνεται δεκτή, δεν μπορείτε να ψωνίσετε κοκ) ώσπου να διευθετηθεί το ζήτημα. Μην σκεφτείτε αν αυτό είναι εφικτό, και μην το ρίξετε στις ελπίδες, πως μια πολιτεία δεν θα γίνει ποτέ αυθαίρετη. Πρέπει να σκεφτόμαστε με δυνατότητες. Την έχει λοιπόν τη δυνατότητα; Προφανώς θα την έχει.
Από την μεριά θα έχει υπερνικήσει τη «γραφειοκρατία», θα έχει ένα μέσο να σας ασκήσει πίεση, άμεσα, χωρίς γραφειοκρατικές διατυπώσεις και εμπόδια, σε όλο το πλάτος του βίου σας, επί όλων του των εκφάνσεων, να σας καταργήσει κυριολεκτικά.
Πάμε τώρα στον πολίτη. Ας υποθέσουμε πως σε αυτή τη διένεξη με το κράτος ο πολίτης έχει δίκαιο. Θα μπορέσει να βρει το δίκιο του, τουλάχιστον να διευθετήσει βραχυπρόθεσμα το πρόβλημά του, με την ίδια κάρτα? ΟΧΙ. Δεν θα μπορεί να την βάλει σε ένα μηχάνημα, να δώσει εξηγήσεις στο μηχάνημα, και το μηχάνημα ν’αποφανθεί πως έχει δίκιο και να απελευθερώσει την κάρτα! Ο πολίτης και πάλι θα πρέπει να κάνει όσα τώρα είναι υποχρεωμένος να κάνει: Θα ψάχνει υπηρεσίες, δίκαιο από εδώ και υπεύθυνο από εκεί.
Επομένως: Η συγκέντρωση του ελέγχου δεν είναι αμφίδρομη. Κι αυτό οι Έλληνες ξέρουμε τι είναι: Φασισμός.
Ας δούμε τώρα πως περιγράφει την κάρτα του πολίτη ο πρωθυπουργός μας.
Μας λέει πως είναι χάρτης διακαιωμάτων. Μας λέει πως η ηλεκτρονική κάρτα Πολίτη έχει τους εξής σκοπούς:
-Να εγγυάται την ισότητα δικαιωμάτων.
-Πάνω της θα αναγράφονται τα δικαιώματα του πολίτη προς έναν αξιοπρεπή βίο.
-Εντός της θ’ αναγράφονται τα δικαιώματα στη σύνταξη, τα δικαιώματα στην εκπαίδευση, δικαιώματα στην επανακατάρτιση, επιδόματα αναπηρίας κα. Έτσι θα σπάσει η γραφειοκρατία αλλά και θα αξιοποιηθούν ορθολογικά τα υπάρχοντα χρήματα.
Ως τώρα όμως, χωρίς την κάρτα, οι άνθρωποι έχαναν δικαιώματα σύνταξης; ή έπαιρναν μικρότερη σύνταξη απ’ όσο δικαιούνταν; ενώ τώρα με την κάρτα δε θα χάνουν τίποτε;
Μέχρι τώρα έχαναν το δικαίωμα να πάνε σχολείο, ενώ μ’αυτήν θα προλαβαίνουν το σχολικό;
Μέχρι τώρα τους έτρωγαν τα επιδόματα, ενώ μ’αυτήν θα τα κρατούν σφικτά;
Το σημαντικό είναι το εξής: Η εξουσία και οι εκάστοτε εκφραστές της γνωρίζουν πως εισάγοντας τέτοια συστήματα πετυχαίνουν να ελέγχουν καλύτερα τον πολίτη, όχι να εξυπηρετούν καλύτερα τον πολίτη. Όμως, την ίδια στιγμή γνωρίζουν πως με αυτά τα συγκεκριμένα μέτρα, δεν επιτυγχάνεται μια συγκέντρωση ΕΠΙ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥΣ, δεν υφίσταται μια απλοποίηση ΕΠΙ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, αλλά απλώς επιμερίζεται και συγκεντρώνεται ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ όλη η διαθέσιμη πληροφορία.
Η διαφορά είναι χαώδης. Γνωρίζουν πως έτσι καθίσταται εφικτός ο ΕΛΕΓΧΟΣ του πολίτη, αλλά δεν απλοποιείται σε τίποτε η ΣΧΕΣΗ του με το κράτος και σε καμία περίπτωση δεν γίνεται πιο δίκαιη, ούτε και αποκτά κάποια δικαιώματα ο πολίτης κατά κανέναν τρόπο. Αυτό ακριβώς είναι ο περιεχόμενο του φασισμού, δεν υπάρχει καλύτερος ορισμός.
Το κείμενο έχει αναρτηθεί στο blog μας διασκευασμένο και προσαρμοσμένο στο ύφος του blog μας.
Για την διασκευή λοιπόν: id-ont.blogspot.com
Το αρχικό κείμενο βρίσκεται εδώ: http://www.naftemporiki.gr/community/getmessage.asp?id=195536&forumid=000096&dummy=41254
orthodoxi-pisti.blogspot.com