Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Άγιος Ισίδωρος της Σεβίλλης: Ο προστάτης του Internet?

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γραπτού και του ηλεκτρονικού τύπου (2003)προταθήκε στη Δυτική Εκκλησία να οριστεί ο μεγάλος πατέρας της Ισπανικής Εκκλησίας ως ο προστάτης του Διαδικτύου. Από την πλευρά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν υπάρχει πληροφορία περί αποδοχής ή μή της εν λόγω πρότασης.
Ο άγιος Ισίδωρος γεννήθηκε στη Σεβίλλη το 556. Καταγόταν από ευγενική ΡωμαιοΙσπανική οικογένεια η οποία διακρίνονταν για την ευσέβεια και την φιλανθρωπία της. Ήταν όντως μία «αγία» οικογένεια όπως αυτή του αγίου Βασιλείου. Δεν είναι τυχαίο πως οι αδελφοί του Ισιδώρου, Λέανδρος και Φουλγέντιος έγιναν επίσκοποι της Ισπανικής Εκκλησίας, ενώ η αδελφή του Φλωρεντίνη ήταν μοναχή, όλοι τους άγιοι της Εκκλησίας μας.

Ο άγιος Ισίδωρος εξελέγη επίσκοπος της Σεβίλλης, και διακρίθηκε στη Σύνοδο του Τολέδο το 633 όπου υποστήριξε την ορθόδοξη διδασκαλία ενάντια στην αίρεση
του Αρείου.

Εγείνε γνωστος για την πολυμάθεια, την ταπείνωση, την ιεραποστολική δράση και την μεγάλη του αγάπη και μέριμνα για τους φτωχούς.
Το φιλολογικό έργο του αγίου αυτού δασκάλου άσκησε μεγάλη επιρροή στην επιστήμη της εποχής του Μεσαίωνα. Μεταξύ των πολλών έργων που συνέγραψε αξιζει να αναφέρουμε την «Ιστορία των Βησιγότθων» και τις «Ετυμολογίες» – το σημαντικότερο του έργο.
Οι Ετυμολογίες -Etymologiarum libri XX- είναι έργο επιστημονικού χαρακτήρα, και αποτελεί μία σύνθεση όλης της ανθρωπίνης γνώσεως της εποχής. Έχουν τη
μορφή μιας τράπεζας δεδομένων. Η θαυμαστή και ποικίλη θεματολογία τους είναι η εξής: Ελεύθερες τέχνες, Ιατρική, Δίκαιο, Θρησκείες, Γλώσσες και Λαοί, Αλφαβητικό λεξικό, Άνθρωπος και ζώα, Γεωγραφία, Αρχιτεκτονική, αγρονομία, Γεωλογία, Αγροτική παραγωγή, Πόλεμοι, διασκεδάση, ψυχαγωγία, Ναυτιλία, ψάρεμα, βιοτεχνεία, ένδυση, Μαγειρική και μέσα μεταφοράς.

Ο Άγιος Ισίδωρος πραγματικά λειτούργησε σαν μια πολιτιστική γέφυρα μεταξύ αρχαίων και μεσαιωνικών χρόνων.
Δικαίως θα μπορούσε νομίζουμε, να θεωρειθεί ως προστάτης του διαδικτύου, λόγω της ευρυμάθειας του και της συστηματοποίησης της γνώσης της εποχής του.

Ο άγιος είχε οσιακό τέλος. Κοιμήθηκε στις 4 Απριλίου του 636 μετά Χριστόν, αφού προηγουμένως ζήτησε συγγχώρεση από όλους. Σήμερα τα ιερά του λείψανα βρίσκονται τεθυσαυρισμένα στην πόλη της Λεόν. Είναι Πατέρας και Διδάσκαλος της Εκκλησίας. Η μνήμη του εορτάζεται από κοινού από την Ανατολική και τη Δυτική Εκκλησία στις 4 Απριλίου.

* Ίσως κάποιοι προβάλλουν αντιρρήσεις στην παρουσίαση του αγίου Ισιδώρου ως δήθεν «ρωμαιοκαθολικού αγίου» που δεν έχει σχέση με την ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ, ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ & ΟΡΘΟΔΟΞΗ του Χριστού Εκκλησία.. Νομίζουμε πως μας αδικούν, μα περισσότερο αδικούν τον ίδιο τον άγιο, μιας και ο άγιος Ισίδωρος μαζί με χιλιάδες άλλους αγίους έζησαν στην δυτική Ευρώπη αρκετά χρόνια πριν την τραγωδία του Σχίσματος των Εκκλησίων. Αυτοί πιστεύουμε ακαταπαύστως πως πρεσβεύουν «υπέρ ειρήνης του κόσμου, ευσταθείας των αγίων του θεού εκκλησιών και της των πάντων ενώσεως».

* Σωστώτερη ίσως θα ήταν η σκέψη της αναθέσεως της «προστασίας» του διαδικτύου από κοινού στους αγίους Ισίδωρο και ΦΩΤΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ
ο οποίος είχε ανάλογο πολιτιστικό έργο (Μυριόβιβλος, εκχριστιανισμός – εκπολιτισμός των Σλάβων κλπ) και θεωρείται μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες
της ιστορίας, κατέχοντας δικαίως τον τίτλο του «Μεγάλου».

Από την ιστοσελίδα του Ιερού ναού Αγίου Δημητρίου Κερατέας Αττικής

fdathanasiou.wordpress.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...