Nέα γαλλική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι τα έμβρυα αποτυπώνουν στους νευρώνες του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου τους τις μελωδίες που ακούνε όσο βρίσκονται στη κοιλιά της μαμάς τους και τις θυμούνται μετά τη γέννησή τους.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχοβιολόγο Καρολίν Γκρανιέ-Ντεφέρ του Εργαστηρίου Ψυχολογίας και Γνωσιακής Νευροψυχολογίας του πανεπιστημίου «Ρενέ Ντεκάρτ» του Παρισιού, ζήτησαν από 50 εγκύους να ακούνε μια συγκεκριμένη μελωδία πιάνου δύο φορές τη μέρα. Όταν τα μωρά γεννήθηκαν και ήταν πια ενός μηνός, οι ερευνητές έπαιξαν στο πιάνο στα μωρά, την ώρα που κοιμόντουσαν, τόσο την ίδια μελωδία που άκουγαν προτού γεννηθούν όσο και μια άλλη.
Διαπιστώθηκε ότι, κατά μέσο όρο, οι παλμοί της καρδιάς των κοιμισμένων βρεφών επιβραδύνθηκαν κατά 12 κτύπους το λεπτό όταν άκουσαν τη «γνώριμη» μελωδία, έναντι επιβράδυνσης κατά πέντε ή έξι χτύπους στο άκουσμα της άγνωστης μελωδίας. Έτσι, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα , ότι τα νεογέννητα ανταποκρίνονται περισσότερο στη γνώριμη μελωδία.
Η Γαλλίδα ερευνήτρια δήλωσε πως το αποτέλεσμα της έρευνας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι έγκυες μητέρες πρέπει να ακούνε συγκεκριμένη μουσική στη διάρκεια της κύησης.
«Όταν τα έμβρυα είναι αρκετά μεγάλα για να ακούνε σχετικά καλά, περίπου τέσσερις με πέντε εβδομάδες πριν από τη γέννα, θα αρχίσουν να εκτίθενται σε όλων των ειδών τους ήχους του μητρικού περιβάλλοντος. Δεν υπάρχει βιολογική ανάγκη για περισσότερα ακουστικά ερεθίσματα - το περισσότερο δεν είναι πάντα καλύτερο, ειδικά στη φάση της ανάπτυξης. Αν οι μητέρες θέλουν να ενθαρρύνουν το μουσικό αισθητήριο των παιδιών τους, μπορούν να αρχίσουν αμέσως μετά τη γέννηση, όταν πια είναι σε θέση να δουν τι ευχαριστεί και τι δυσαρεστεί το παιδί, κάτι που ποτέ δεν θα το ξέρουν από τη συμπεριφορά ενός εμβρύου», είπε χαρακτηριστικά η Γκρανιέ-Ντεφέρ.
Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «PLos ONE», σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Ντέιλι Μέιλ».
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχοβιολόγο Καρολίν Γκρανιέ-Ντεφέρ του Εργαστηρίου Ψυχολογίας και Γνωσιακής Νευροψυχολογίας του πανεπιστημίου «Ρενέ Ντεκάρτ» του Παρισιού, ζήτησαν από 50 εγκύους να ακούνε μια συγκεκριμένη μελωδία πιάνου δύο φορές τη μέρα. Όταν τα μωρά γεννήθηκαν και ήταν πια ενός μηνός, οι ερευνητές έπαιξαν στο πιάνο στα μωρά, την ώρα που κοιμόντουσαν, τόσο την ίδια μελωδία που άκουγαν προτού γεννηθούν όσο και μια άλλη.
Διαπιστώθηκε ότι, κατά μέσο όρο, οι παλμοί της καρδιάς των κοιμισμένων βρεφών επιβραδύνθηκαν κατά 12 κτύπους το λεπτό όταν άκουσαν τη «γνώριμη» μελωδία, έναντι επιβράδυνσης κατά πέντε ή έξι χτύπους στο άκουσμα της άγνωστης μελωδίας. Έτσι, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα , ότι τα νεογέννητα ανταποκρίνονται περισσότερο στη γνώριμη μελωδία.
Η Γαλλίδα ερευνήτρια δήλωσε πως το αποτέλεσμα της έρευνας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι έγκυες μητέρες πρέπει να ακούνε συγκεκριμένη μουσική στη διάρκεια της κύησης.
«Όταν τα έμβρυα είναι αρκετά μεγάλα για να ακούνε σχετικά καλά, περίπου τέσσερις με πέντε εβδομάδες πριν από τη γέννα, θα αρχίσουν να εκτίθενται σε όλων των ειδών τους ήχους του μητρικού περιβάλλοντος. Δεν υπάρχει βιολογική ανάγκη για περισσότερα ακουστικά ερεθίσματα - το περισσότερο δεν είναι πάντα καλύτερο, ειδικά στη φάση της ανάπτυξης. Αν οι μητέρες θέλουν να ενθαρρύνουν το μουσικό αισθητήριο των παιδιών τους, μπορούν να αρχίσουν αμέσως μετά τη γέννηση, όταν πια είναι σε θέση να δουν τι ευχαριστεί και τι δυσαρεστεί το παιδί, κάτι που ποτέ δεν θα το ξέρουν από τη συμπεριφορά ενός εμβρύου», είπε χαρακτηριστικά η Γκρανιέ-Ντεφέρ.
Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «PLos ONE», σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Ντέιλι Μέιλ».
enet.gr