newsbeast.gr
Εξετάζονται σχέδια για αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα.
Νέα σελίδα γυρίζει για την εκκλησιαστική εκπαίδευση της χώρας. Οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες εξετάζεται να μπορούν να οργανώνουν αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου των κληρικών της χώρας, ενώ τομές θα γίνουν και στα Εκκλησιαστικά Λύκεια. «Το μείζον ζήτημα είναι τι είδους ιερέα θέλουμε.
Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δεν παράγει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Αυτό απασχολεί και ένα σημαντικό μέρος της Ιεραρχίας», ανέφερε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπ. Παιδείας. «Σκοπός της Εκκλησίας είναι να βγάλει όσο το δυνατόν πιο μορφωμένο κλήρο», συμπλήρωσε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, που είναι μέλος της επιτροπής διαλόγου Εκκλησίας - Πολιτείας της Ιεράς Συνόδου.
Μάλιστα, το θέμα θα τεθεί στο πλαίσιο διαλόγου σε προγραμματισμένη συνάντηση για τα μέσα Σεπτεμβρίου. Στόχος είναι οι όποιες αποφάσεις να αφορούν και τις δύο βαθμίδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. «Μεταρρυθμίσεις που δεν αφορούν το σύνολο της εκπαίδευσης δεν είναι ολοκληρωμένες», συμπληρώνει το ίδιο στέλεχος του υπ. Παιδείας, που θέτει ως προϋπόθεση των τελικών αποφάσεων τη συναίνεση. Βέβαια, οι αλλαγές θα γίνουν και υπό το πρίσμα της εξοικονόμησης κονδυλίων. Πρόθεση είναι να ενισχυθεί το άνοιγμα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης σε δεξιότητες που θα επιτρέψουν στους μαθητές της να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής (π.χ. πολυγλωσσία, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών). Πιο συγκεκριμένα:
- Ο πυρήνας των σημερινών 8 Εκκλησιαστικών Γυμνασίων (176 μαθητές, 85 καθηγητές, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή για το 2010-2011) δεν θα αλλάξει.
- Εξετάζεται τα 10 Εκκλησιαστικά Λύκεια (με 331 μαθητές και 85 διδάσκοντες το 2010-11) να δέχονται μόνο όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Έτσι θα εξασφαλίζεται η ενιαία διαδρομή του ενδιαφερόμενου νέου από την υποχρεωτική στην τριτοβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση. Αντίθετα, με τον νόμο 3432 του 2006, οι απόφοιτοι των Εκκλησιαστικών Λυκείων μπορούν να εισαχθούν σε όποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιθυμούν.
- Εξετάζεται η θεσμοθέτηση ενός επιπλέον έτους ανάμεσα στο Λύκειο και τις Ακαδημίες. Το ερώτημα, βέβαια, είναι εάν αυτό είναι εφικτό εν μέσω κρίσης.
- Τον εξορθολογισμό των δαπανών, εξάλλου, υπηρετεί και η πρόταση για αναστολή της λειτουργίας των δύο προγραμμάτων Μουσικής και Ψαλτικής (λειτουργούν στις Ακαδημίες της Βελλάς Ιωαννίνων και του Ηρακλείου Κρήτης) και των δύο προγραμμάτων Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων στις Ακαδημίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (σήμερα εισάγονται 27 φοιτητές σε κάθε πρόγραμμα). Οι ήδη φοιτούντες θα απορροφηθούν στα αντίστοιχα Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Έτσι θα παραμείνουν τα προγράμματα Ιερατικών Σπουδών των 4 Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Βελλάς, Ηρακλείου) στο καθένα εκ των οποίων φέτος εισήχθησαν 54 νέοι.
- Εξετάζεται η μείωση του χρόνου σπουδών των Ακαδημιών από 4 σε 3 χρόνια και η προοπτική να οργανώνουν αυτόνομα μεταπτυχιακά, χωρίς τη σύμπραξη με τις Θεολογικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, όπως συμβαίνει τώρα.
- Εξετάζονται οι αλλαγές στις Ακαδημίες, μετά τη θεσμοθέτηση του νέου νόμου για τα ΑΕΙ.
Νέα σελίδα γυρίζει για την εκκλησιαστική εκπαίδευση της χώρας. Οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες εξετάζεται να μπορούν να οργανώνουν αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου των κληρικών της χώρας, ενώ τομές θα γίνουν και στα Εκκλησιαστικά Λύκεια. «Το μείζον ζήτημα είναι τι είδους ιερέα θέλουμε.
Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δεν παράγει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Αυτό απασχολεί και ένα σημαντικό μέρος της Ιεραρχίας», ανέφερε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπ. Παιδείας. «Σκοπός της Εκκλησίας είναι να βγάλει όσο το δυνατόν πιο μορφωμένο κλήρο», συμπλήρωσε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, που είναι μέλος της επιτροπής διαλόγου Εκκλησίας - Πολιτείας της Ιεράς Συνόδου.
Μάλιστα, το θέμα θα τεθεί στο πλαίσιο διαλόγου σε προγραμματισμένη συνάντηση για τα μέσα Σεπτεμβρίου. Στόχος είναι οι όποιες αποφάσεις να αφορούν και τις δύο βαθμίδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. «Μεταρρυθμίσεις που δεν αφορούν το σύνολο της εκπαίδευσης δεν είναι ολοκληρωμένες», συμπληρώνει το ίδιο στέλεχος του υπ. Παιδείας, που θέτει ως προϋπόθεση των τελικών αποφάσεων τη συναίνεση. Βέβαια, οι αλλαγές θα γίνουν και υπό το πρίσμα της εξοικονόμησης κονδυλίων. Πρόθεση είναι να ενισχυθεί το άνοιγμα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης σε δεξιότητες που θα επιτρέψουν στους μαθητές της να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής (π.χ. πολυγλωσσία, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών). Πιο συγκεκριμένα:
- Ο πυρήνας των σημερινών 8 Εκκλησιαστικών Γυμνασίων (176 μαθητές, 85 καθηγητές, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή για το 2010-2011) δεν θα αλλάξει.
- Εξετάζεται τα 10 Εκκλησιαστικά Λύκεια (με 331 μαθητές και 85 διδάσκοντες το 2010-11) να δέχονται μόνο όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Έτσι θα εξασφαλίζεται η ενιαία διαδρομή του ενδιαφερόμενου νέου από την υποχρεωτική στην τριτοβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση. Αντίθετα, με τον νόμο 3432 του 2006, οι απόφοιτοι των Εκκλησιαστικών Λυκείων μπορούν να εισαχθούν σε όποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιθυμούν.
- Εξετάζεται η θεσμοθέτηση ενός επιπλέον έτους ανάμεσα στο Λύκειο και τις Ακαδημίες. Το ερώτημα, βέβαια, είναι εάν αυτό είναι εφικτό εν μέσω κρίσης.
- Τον εξορθολογισμό των δαπανών, εξάλλου, υπηρετεί και η πρόταση για αναστολή της λειτουργίας των δύο προγραμμάτων Μουσικής και Ψαλτικής (λειτουργούν στις Ακαδημίες της Βελλάς Ιωαννίνων και του Ηρακλείου Κρήτης) και των δύο προγραμμάτων Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων στις Ακαδημίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (σήμερα εισάγονται 27 φοιτητές σε κάθε πρόγραμμα). Οι ήδη φοιτούντες θα απορροφηθούν στα αντίστοιχα Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Έτσι θα παραμείνουν τα προγράμματα Ιερατικών Σπουδών των 4 Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Βελλάς, Ηρακλείου) στο καθένα εκ των οποίων φέτος εισήχθησαν 54 νέοι.
- Εξετάζεται η μείωση του χρόνου σπουδών των Ακαδημιών από 4 σε 3 χρόνια και η προοπτική να οργανώνουν αυτόνομα μεταπτυχιακά, χωρίς τη σύμπραξη με τις Θεολογικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, όπως συμβαίνει τώρα.
- Εξετάζονται οι αλλαγές στις Ακαδημίες, μετά τη θεσμοθέτηση του νέου νόμου για τα ΑΕΙ.