Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σάμου καί Ἰκαρίας κ.κ. Εὐσέβιος ἐξέφρασε ἔντονη τήν διαμαρτυρία του γιά τήν ἐπιχειρούμενη διακοπή τῆς δρομολόγησης τοῦ πλοίου Ε/Γ Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, το ὁποῖον κατά τήν τελευταίαν πενταετίαν ἐξυπηρετεῖ τήν μετακίνησιν τῶν κατοίκων τῶν ἀκριτικῶν Νήσων μας τῆς Σάμου, τῆς Ἰκαρίας καί τῶν Φούρνων καί τήν ἀντικατάστασίν του διά τοῦ πλοίου «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» ἡλικίας 4 δεκαετιῶν, μέ πολύ χαμηλές προδιαγραφές γιά τά δεδομένα τῶν Ἀκριτῶν μας.
Ἀπέστειλε δέ αὐστηρή ἐπιστολή πρός τόν Ὑφυπουργόν Ναυτιλίας κ. Ἄδωνιν Γεωργιάδην, τήν ὁποίαν κοινοποίησε παραλλήλως πρός τίς Ἀρχές καί τά Μ.Μ.Ε. τοῦ Νομοῦ, ὡς καί εἰς τόν πρόεδρον τῆς ΑΝΕΚ κ. Ἰω. Σ. Βαρδινογιάννην.
Μεταξύ ἄλλων τόνισε: «...Οὐδέποτε ἡ κεντρική διοίκησις τοῦ κράτους, πέρα ἀπό λόγια καί ὑποσχέσεις δέν συμπαρεστάθη οὐσιαστικά στόν πονεμένο λαό τῶν Νησιῶν μας, ἀλλά ἰδίως κατά τά τελευταία ἔτη ἡ κατάσταση χειροτέρευσε.
Ὡς Ἕλληνες ἀκρίτες ἀνεχόμαστε τήν μία ταπείνωσιν μετά τήν ἄλλην!
Ὡσάν νά μήν ἔφθανε ἡ «οἰκονομική κρίσις» καί τά ἀπορρέοντα ἐξ αὐτῆς, ὅπως ἡ αὔξησις τῆς τιμῆς τῶν ναύλων καί τῶν εἰσιτηρίων, τά δυσβάσταχτα χρέη και οἱ οἰκονομικές ὑποχρεώσεις, ἀρχικῶς ἐμειώθηκαν τά δρομολόγια τοῦ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ καί ἔγιναν τρία τήν ἑβδομάδα, ἀπό 5 πού ἦταν κάθε χειμῶνα!
...Καί τώρα ἡ ἀνεπαρκής σύνδεση τῶν Νησιῶν μας μέ τήν Ἀθήνα νά κινδυνεύει νά ὑποβαθμισθεῖ ἀκόμη περισσότερον. Τό ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ ὅλα αὐτά τά χρόνια παρέχει ἐκτός ἀπό ἄνεση καί ἐξυπηρέτηση, τήν μεγάλη ταχύτητα τῆς πλεύσης του...Πόσες ὧρες ἄραγε θά χρειάζεται τό πλοῖον «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ», γιά νά καλύψει τό δρομολόγιο, ὅταν ἡ μέγιστη ταχύτητά του εἶναι μόλις 15 μίλια; Ἤ πόσο ἀσφαλές θά εἶναι τό ταξίδι καθώς τό πλοῖον τοῦτο στερεῖται πτερυγίων σταθεροποιήσεως (stabilizers) γιά νά ἀντιμετωπίζονται οἱ μεγάλες τρικυμίες τοῦ Ἰκαρίου Πελάγους καί τοῦ Βορειανατολικοῦ Αἰγαίου;
Θά θυμηθοῦμε τίς παλαιές ἐποχές, ὅπου ταξιδεύαμε σέ συνθῆκες ἀχαρακτήριστες ἤ θα κληθοῦμε νά θρηνήσουμε κι ἄλλα θύματα ναυαγίων; Ἡ Τοπική μας Ἐκκλησία στό ναυάγιο τοῦ EXPRESS SAMINA ξεπροβόδισε στήν ἄλλη ζωή 38 ψυχές της ἀπό τήν Σάμο, τήν Ἰκαρία καί τούς Φούρνους.
...Νά ἀντιληφθεῖτε τό μέγεθος τῆς ἀγανάκτησης τοῦ λαοῦ μας καί νά ἀφήσετε τό NHΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στήν γραμμή, τουλάχιστον ὡς ἔχει μέχρι στιγμῆς.
...Σᾶς διαβεβαιοῦμε, ὅτι ἐκφράζοντας τόν πονεμένο μας λαό δέν θά μείνουμε ἀπαθεῖς ἤ ἀδρανεῖς στήν περίπτωση, πού θά ἐπιχειρηθεῖ ἡ ἀλλαγή τοῦ πλοίου καί δι’ αὐτῆς, ἀκόμη μία πράξη ἐξεφτελισμοῦ τῆς ἀξιοπρεπείας καί τῆς ὑπερηφανείας μας ὡς Ἑλλήνων καί μάλιστα ἀκριτῶν, σέ συνέχεια τῶν Πατέρων μας, τόσον τῆς Σάμου, ὅσον καί τῆς Ἰκαρίας, καθώς ἐφέτος συμπληρώνονται σύν Θεῷ 100 ἔτη ἀπό τούς ἀγῶνες τους, στή διάρκεια τῶν ὁποίων δέν ἐφείσθησαν κόπων, προσπαθειῶν καί τοῦ αἵματός τους ἀκόμη γιά νά ἑνωθοῦμε μέ τήν Ἑλλάδα καί ζοῦμε ἐλεύθεροι καί μέ τό κεφάλι ψηλά.
Γι’ αὐτό καί ἡ ὡδή εἰς τήν Σάμον τοῦ ποιητοῦ Ἀνδρέα Κάλβου τονίζει: «Θέλει ἀρετήν καί τόλμην ἡ ἐλευθερία»
Ἀπέστειλε δέ αὐστηρή ἐπιστολή πρός τόν Ὑφυπουργόν Ναυτιλίας κ. Ἄδωνιν Γεωργιάδην, τήν ὁποίαν κοινοποίησε παραλλήλως πρός τίς Ἀρχές καί τά Μ.Μ.Ε. τοῦ Νομοῦ, ὡς καί εἰς τόν πρόεδρον τῆς ΑΝΕΚ κ. Ἰω. Σ. Βαρδινογιάννην.
Μεταξύ ἄλλων τόνισε: «...Οὐδέποτε ἡ κεντρική διοίκησις τοῦ κράτους, πέρα ἀπό λόγια καί ὑποσχέσεις δέν συμπαρεστάθη οὐσιαστικά στόν πονεμένο λαό τῶν Νησιῶν μας, ἀλλά ἰδίως κατά τά τελευταία ἔτη ἡ κατάσταση χειροτέρευσε.
Ὡς Ἕλληνες ἀκρίτες ἀνεχόμαστε τήν μία ταπείνωσιν μετά τήν ἄλλην!
Ὡσάν νά μήν ἔφθανε ἡ «οἰκονομική κρίσις» καί τά ἀπορρέοντα ἐξ αὐτῆς, ὅπως ἡ αὔξησις τῆς τιμῆς τῶν ναύλων καί τῶν εἰσιτηρίων, τά δυσβάσταχτα χρέη και οἱ οἰκονομικές ὑποχρεώσεις, ἀρχικῶς ἐμειώθηκαν τά δρομολόγια τοῦ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ καί ἔγιναν τρία τήν ἑβδομάδα, ἀπό 5 πού ἦταν κάθε χειμῶνα!
...Καί τώρα ἡ ἀνεπαρκής σύνδεση τῶν Νησιῶν μας μέ τήν Ἀθήνα νά κινδυνεύει νά ὑποβαθμισθεῖ ἀκόμη περισσότερον. Τό ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ ὅλα αὐτά τά χρόνια παρέχει ἐκτός ἀπό ἄνεση καί ἐξυπηρέτηση, τήν μεγάλη ταχύτητα τῆς πλεύσης του...Πόσες ὧρες ἄραγε θά χρειάζεται τό πλοῖον «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ», γιά νά καλύψει τό δρομολόγιο, ὅταν ἡ μέγιστη ταχύτητά του εἶναι μόλις 15 μίλια; Ἤ πόσο ἀσφαλές θά εἶναι τό ταξίδι καθώς τό πλοῖον τοῦτο στερεῖται πτερυγίων σταθεροποιήσεως (stabilizers) γιά νά ἀντιμετωπίζονται οἱ μεγάλες τρικυμίες τοῦ Ἰκαρίου Πελάγους καί τοῦ Βορειανατολικοῦ Αἰγαίου;
Θά θυμηθοῦμε τίς παλαιές ἐποχές, ὅπου ταξιδεύαμε σέ συνθῆκες ἀχαρακτήριστες ἤ θα κληθοῦμε νά θρηνήσουμε κι ἄλλα θύματα ναυαγίων; Ἡ Τοπική μας Ἐκκλησία στό ναυάγιο τοῦ EXPRESS SAMINA ξεπροβόδισε στήν ἄλλη ζωή 38 ψυχές της ἀπό τήν Σάμο, τήν Ἰκαρία καί τούς Φούρνους.
...Νά ἀντιληφθεῖτε τό μέγεθος τῆς ἀγανάκτησης τοῦ λαοῦ μας καί νά ἀφήσετε τό NHΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στήν γραμμή, τουλάχιστον ὡς ἔχει μέχρι στιγμῆς.
...Σᾶς διαβεβαιοῦμε, ὅτι ἐκφράζοντας τόν πονεμένο μας λαό δέν θά μείνουμε ἀπαθεῖς ἤ ἀδρανεῖς στήν περίπτωση, πού θά ἐπιχειρηθεῖ ἡ ἀλλαγή τοῦ πλοίου καί δι’ αὐτῆς, ἀκόμη μία πράξη ἐξεφτελισμοῦ τῆς ἀξιοπρεπείας καί τῆς ὑπερηφανείας μας ὡς Ἑλλήνων καί μάλιστα ἀκριτῶν, σέ συνέχεια τῶν Πατέρων μας, τόσον τῆς Σάμου, ὅσον καί τῆς Ἰκαρίας, καθώς ἐφέτος συμπληρώνονται σύν Θεῷ 100 ἔτη ἀπό τούς ἀγῶνες τους, στή διάρκεια τῶν ὁποίων δέν ἐφείσθησαν κόπων, προσπαθειῶν καί τοῦ αἵματός τους ἀκόμη γιά νά ἑνωθοῦμε μέ τήν Ἑλλάδα καί ζοῦμε ἐλεύθεροι καί μέ τό κεφάλι ψηλά.
Γι’ αὐτό καί ἡ ὡδή εἰς τήν Σάμον τοῦ ποιητοῦ Ἀνδρέα Κάλβου τονίζει: «Θέλει ἀρετήν καί τόλμην ἡ ἐλευθερία»