Ένα εκτενές φωτογραφικό ρεπορτάζ με αφορμή την θλιβερή επέτειο των 40 ετών από την εισβολή και την έναρξη της τουρκικής κατοχής στην Κύπρο φιλοξενεί η Daily Mail στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Στο δημοσίευμα παρουσιάζονται φωτογραφίες από την πόλη -φάντασμα της Αμμοχώστου, αλλά και εικόνες από το 1974 με τα τανκς του Αττίλα να προελαύνουν και τους πρόσφυγες να οδύρονται συνειδητοποιώντας πως έχασαν τα σπίτια και την πατρίδα τους.
Το ρεπορτάζ έχει τίτλο «Από παράκτια πόλη σε πόλη -φάντασμα» και επικεντρώνεται κυρίως στην Αμμόχωστο, την πόλη που στις αρχές της δεκαετίας του 1970, όπως σημειώνει η εφημερίδα, «αποτελούσε κορυφαίο προορισμό διακοπών με χρυσή άμμο, μεγάλα ξενοδοχεία και περιοχές για αγορές. Θαμώνες της ήταν Η Μπριζίτ Μπαντό, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ».
«Σήμερα οι δρόμοι κείτονται ανατριχιαστικά σιωπηλοί, όπως κάνουν εδώ και δεκαετίες» σχολιάζει ο συντάκτης Νικ Ενοχ, παραθέτοντας φωτογραφίες εγκατάλειψης από αρκετές περιοχές.
«Τα πάντα έχουν παγώσει στο χρόνο από το 1974, τη χρονιά της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Αυτές είναι οι φοβερές σκηνές εντός της πόλης της Λευκωσίας, που είναι τώρα η μοναδική διαιρεμένη πρωτεύουσα στον κόσμο – χωρισμένη από την πράσινη γραμμή των Ηνωμένων Εθνών», εξηγεί το δημοσίευμα.
Η Daily Mail δημοσιεύει φωτογραφίες του Δώρου Παρτασίδη οι οποίες απεικονίζουν κυρίως πρόσφυγες σε στιγμές θρήνου, αλλά και την κατάσταση εγκατάλειψης στα κατεχόμενα.
«Ως Κύπριος φωτογράφος λειτουργώ με βάση τρεις αρχές. Πρώτον, αυτό που είχε πει ο Κένεντι, ότι δεν πρέπει να ρωτάς τι έχει κάνει η πατρίδα σου για σένα, αλλά τι κάνεις εσύ για την πατρίδα σου. Δεύτερο, για μένα ισχύει όχι το γνωστό "κάθε φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις", αλλά χίλιες φωτογραφίες ισούνται με μία λέξη: 'Κύπρος'. Τέλος, λειτουργώ με βάση την πεποίθηση ότι έχει ωριμάσει ο καιρός οι ομορφιές του βορείου και του νοτίου τμήματος της Κύπρου να μπορούν να βλέπονται από όλους ως μέρη ενός, όμορφου νησιού, της επανενωμένης Κύπρου», δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Δώρος Παρτασίδης.
Οπως εξήγησε, όταν του ζητήθηκε από τη Mail να στείλει μια σειρά φωτογραφιών από το 1974 προτίμησε να στείλει και φωτογραφίες που είναι επίκαιρες.
«Από τη μία αισθάνομαι χαρά που με τον φακό μου μπορώ να λέω ότι έχω προσφέρει κάτι στην πατρίδα μου. Αλλά από την άλλη μου έρχονται στη μνήμη οι στιγμές εκείνες που φωτογράφιζα ή κινηματογραφούσα το '74, όταν ο ανθρώπινος νους δεν μπορούσε να συλλάβει τι γινόταν σε μια μικρή χώρα – μνήμες που ακόμα με πληγώνουν και με κάνουν να ανατριχιάζω. Γι' αυτό πρέπει όλοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επανενωθεί η πατρίδα μας», κατέληξε ο Δώρος Παρτασίδης στις δηλώσεις του.
Πηγή εδώ
Στο δημοσίευμα παρουσιάζονται φωτογραφίες από την πόλη -φάντασμα της Αμμοχώστου, αλλά και εικόνες από το 1974 με τα τανκς του Αττίλα να προελαύνουν και τους πρόσφυγες να οδύρονται συνειδητοποιώντας πως έχασαν τα σπίτια και την πατρίδα τους.
Το ρεπορτάζ έχει τίτλο «Από παράκτια πόλη σε πόλη -φάντασμα» και επικεντρώνεται κυρίως στην Αμμόχωστο, την πόλη που στις αρχές της δεκαετίας του 1970, όπως σημειώνει η εφημερίδα, «αποτελούσε κορυφαίο προορισμό διακοπών με χρυσή άμμο, μεγάλα ξενοδοχεία και περιοχές για αγορές. Θαμώνες της ήταν Η Μπριζίτ Μπαντό, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ».
«Σήμερα οι δρόμοι κείτονται ανατριχιαστικά σιωπηλοί, όπως κάνουν εδώ και δεκαετίες» σχολιάζει ο συντάκτης Νικ Ενοχ, παραθέτοντας φωτογραφίες εγκατάλειψης από αρκετές περιοχές.
«Τα πάντα έχουν παγώσει στο χρόνο από το 1974, τη χρονιά της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Αυτές είναι οι φοβερές σκηνές εντός της πόλης της Λευκωσίας, που είναι τώρα η μοναδική διαιρεμένη πρωτεύουσα στον κόσμο – χωρισμένη από την πράσινη γραμμή των Ηνωμένων Εθνών», εξηγεί το δημοσίευμα.
Η Daily Mail δημοσιεύει φωτογραφίες του Δώρου Παρτασίδη οι οποίες απεικονίζουν κυρίως πρόσφυγες σε στιγμές θρήνου, αλλά και την κατάσταση εγκατάλειψης στα κατεχόμενα.
«Ως Κύπριος φωτογράφος λειτουργώ με βάση τρεις αρχές. Πρώτον, αυτό που είχε πει ο Κένεντι, ότι δεν πρέπει να ρωτάς τι έχει κάνει η πατρίδα σου για σένα, αλλά τι κάνεις εσύ για την πατρίδα σου. Δεύτερο, για μένα ισχύει όχι το γνωστό "κάθε φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις", αλλά χίλιες φωτογραφίες ισούνται με μία λέξη: 'Κύπρος'. Τέλος, λειτουργώ με βάση την πεποίθηση ότι έχει ωριμάσει ο καιρός οι ομορφιές του βορείου και του νοτίου τμήματος της Κύπρου να μπορούν να βλέπονται από όλους ως μέρη ενός, όμορφου νησιού, της επανενωμένης Κύπρου», δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Δώρος Παρτασίδης.
Οπως εξήγησε, όταν του ζητήθηκε από τη Mail να στείλει μια σειρά φωτογραφιών από το 1974 προτίμησε να στείλει και φωτογραφίες που είναι επίκαιρες.
«Από τη μία αισθάνομαι χαρά που με τον φακό μου μπορώ να λέω ότι έχω προσφέρει κάτι στην πατρίδα μου. Αλλά από την άλλη μου έρχονται στη μνήμη οι στιγμές εκείνες που φωτογράφιζα ή κινηματογραφούσα το '74, όταν ο ανθρώπινος νους δεν μπορούσε να συλλάβει τι γινόταν σε μια μικρή χώρα – μνήμες που ακόμα με πληγώνουν και με κάνουν να ανατριχιάζω. Γι' αυτό πρέπει όλοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επανενωθεί η πατρίδα μας», κατέληξε ο Δώρος Παρτασίδης στις δηλώσεις του.
Πηγή εδώ