pemptousia.gr
Το Μάιο του 2012 ξεκινούν οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους του συστήματος που ανιχνεύει ενδεχόμενο κυκλοφοριακής συμφόρησης και προσδιορίζει κατά πόσον το λεγόμενο “μοντέλο κίνησης” του οχήματος δημιουργεί κυκλοφοριακές ανασχέσεις.
Πρόκειται για τεχνολογία που εξέλιξε η ιαπωνική εταιρία Honda οι ειδικοί της οποίας διαπίστωσαν ότι ο βαθμός επιτάχυνσης και επιβράδυνσης ενός αυτοκινήτου επηρεάζει την κυκλοφορία των οχημάτων που ακολουθούν και μπορεί να προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Τα αποτελέσματα των αρχικών δοκιμών έδειξαν ότι το σύστημα βοήθησε στην αύξηση της μέσης ταχύτητας κατά 23% περίπου και βελτίωσε την απόδοση των αυτοκινήτων που ακολουθούν κατά 8% σχεδόν.
Αντί να ενημερώνει τον οδηγό με πληροφορίες που τον βοηθούν να αποφύγει ένα μποτιλιάρισμα επιλέγοντας εναλλακτική διαδρομή, το σύστημα παρέχει στον οδηγό κωδικοποιημένες πληροφορίες, στην οθόνη του ταμπλό, που βοηθούν στην ομαλοποίηση της οδήγησης και μετριάζουν τις κυκλοφοριακές ανασχέσεις.
Επιπλέον, η συμβολή στην ελαχιστοποίηση της συμφόρησης και βελτίωση της απόδοσης μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω*1 συνδέοντας τους σχετικούς εγκεφάλους του οχήματος με servers υπολογιστικού νέφους (cloud servers) για ενημέρωση του οδηγού, αλλά και συγχρονισμό του ‘μοντέλου κίνησης’ με τα προπορευόμενα οχήματα μέσω της έγκαιρης ενεργοποίησης του Αυτόματου Ελέγχου Ταχύτητας Ταξιδιού – ACC (Adaptive Cruise Control)*3 για διατήρηση μιας σταθερής και κατάλληλης απόστασης μεταξύ των οχημάτων.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση όχι μόνο προκαλεί καθυστέρηση στο χρόνο άφιξης αλλά αυξάνει και τις εκπομπές CO2 όπως και τις πιθανότητες οπίσθιων συγκρούσεων.
Επεξηγήσεις
*1. Επιπλέον αύξηση 16% στη μέση ταχύτητα των οχημάτων που ακολουθούν και 5% μείωση της κατανάλωσης συγκριτικά με τα αποτελέσματα του πειράματος, χωρίς υπολογιστικό νέφος και ACC.
*2. Το Adaptive Cruise Control (ACC) παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και την απόσταση μεταξύ των οχημάτων χρησιμοποιώντας ένα τοποθετημένο στην εμπρός μάσκα ραντάρ. Το σύστημα διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και απόσταση (όπως τα έχει ορίσει ο οδηγός) με βάση τα δεδομένα που παρέχει το ραντάρ.
Πρόκειται για τεχνολογία που εξέλιξε η ιαπωνική εταιρία Honda οι ειδικοί της οποίας διαπίστωσαν ότι ο βαθμός επιτάχυνσης και επιβράδυνσης ενός αυτοκινήτου επηρεάζει την κυκλοφορία των οχημάτων που ακολουθούν και μπορεί να προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Τα αποτελέσματα των αρχικών δοκιμών έδειξαν ότι το σύστημα βοήθησε στην αύξηση της μέσης ταχύτητας κατά 23% περίπου και βελτίωσε την απόδοση των αυτοκινήτων που ακολουθούν κατά 8% σχεδόν.
Αντί να ενημερώνει τον οδηγό με πληροφορίες που τον βοηθούν να αποφύγει ένα μποτιλιάρισμα επιλέγοντας εναλλακτική διαδρομή, το σύστημα παρέχει στον οδηγό κωδικοποιημένες πληροφορίες, στην οθόνη του ταμπλό, που βοηθούν στην ομαλοποίηση της οδήγησης και μετριάζουν τις κυκλοφοριακές ανασχέσεις.
Επιπλέον, η συμβολή στην ελαχιστοποίηση της συμφόρησης και βελτίωση της απόδοσης μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω*1 συνδέοντας τους σχετικούς εγκεφάλους του οχήματος με servers υπολογιστικού νέφους (cloud servers) για ενημέρωση του οδηγού, αλλά και συγχρονισμό του ‘μοντέλου κίνησης’ με τα προπορευόμενα οχήματα μέσω της έγκαιρης ενεργοποίησης του Αυτόματου Ελέγχου Ταχύτητας Ταξιδιού – ACC (Adaptive Cruise Control)*3 για διατήρηση μιας σταθερής και κατάλληλης απόστασης μεταξύ των οχημάτων.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση όχι μόνο προκαλεί καθυστέρηση στο χρόνο άφιξης αλλά αυξάνει και τις εκπομπές CO2 όπως και τις πιθανότητες οπίσθιων συγκρούσεων.
Επεξηγήσεις
*1. Επιπλέον αύξηση 16% στη μέση ταχύτητα των οχημάτων που ακολουθούν και 5% μείωση της κατανάλωσης συγκριτικά με τα αποτελέσματα του πειράματος, χωρίς υπολογιστικό νέφος και ACC.
*2. Το Adaptive Cruise Control (ACC) παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και την απόσταση μεταξύ των οχημάτων χρησιμοποιώντας ένα τοποθετημένο στην εμπρός μάσκα ραντάρ. Το σύστημα διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και απόσταση (όπως τα έχει ορίσει ο οδηγός) με βάση τα δεδομένα που παρέχει το ραντάρ.