Βάσω Παπαϊωάννου / perierga
O εικοσιτριών χρονών Farto, γνωστός και ως Vhils, μεγάλωσε στο Seixal, στα περίχωρα της Λισαβόνας, και άρχισε να ενδιαφέρεται για την τέχνη «γκράφιτι» κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Προφανώς, σε κάποιο σημείο απλά δεν ήταν αρκετό το γκράφιτι γι ‘αυτόν και άρχισε να ψάχνει για άλλους τρόπους να εκφράσει τη δημιουργικότητά του μέσω αστικής τέχνης. Του προέκυψε λοιπόν με αφαιρετική τέχνη, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία λεπτομερών πορτρέτων με το σπάσιμο μεγάλων κομματιών σοβά τοίχων, χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές. Καταπληκτικά έργα του είναι λαξευμένα σε διάφορα κτίρια εγκαταλελειμμένα σε όλη την Ευρώπη και χαρακτηρίστηκαν ώς έξοχα σε εκθέσεις και συγκρίθηκαν με κομμάτια από τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη του δρόμου Banksy. Ο νεαρός καλλιτέχνης ελπίζει πως τα «Πρόσωπα στην πόλη» όπως τα ονομάζει πορτρέτα του θα εμπνεύσει τους ανθρώπους να δουν πέρα από ό, τι συναντά το μάτι.
Για να δημιουργήσει τα υπέροχα πορτρέτα του, ο Alexandre Farto ξεκινά συνήθως σκιαγραφώντας με μπογιά σε σπρέι και χρησιμοποιώντας μια ποικιλία τεχνικών για να απαλλαγεί από τον γύψο στον τοίχο. Το «οπλοστάσιό» του περιλαμβάνει σφυριά, τρυπάνια, σμίλες, χλωρίνη ή ακόμη και εκρηκτικά! Αφού έχει αφαιρεθεί η περίσσεια του σοβά από τον τοίχο, ο Farto συχνά θα χρησιμοποιήσει επιπλέον χρώμα για την ζητούμενη σκίαση και να βελτιώσει την εμφάνιση του τελικού αποτελέσματος. «Ποτέ δεν καθορίζω την τελική μορφή ενός προτρέτου,» λέει ο Vhils. «Ποτέ δεν είχα και ποτέ δεν θέλω να έχω τον απόλυτο έλεγχο πάνω στο τι κάνω – Μου αρέσει το απροσδόκητο και το αβέβαιο.»
Παρατηρώντας τον καλλιτέχνη πάνω στη δουλειά, μπορείτε να βρείτε τη δημιουργική διαδικασία βάρβαρη και καταστροφική, αλλά τα τελικά αποτελέσματα είναι απλά εκπληκτικά. «Η ιδέα είναι να χρησιμοποιήσω και να αναδείξω τη δημιουργία μέσα από την πράξη του βανδαλισμού και της καταστροφής », λέει ο Farto.
Απολαύστε κάποια από τα έργα του.
Απολαύστε κάποια από τα έργα του.