Με κάθε θρησκευτική μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε και φέτος στην Μητρόπολή μας η μεγάλη εορτή της Πεντηκοστής.
Το πρωί της Κυριακής της Πεντηκοστής, 3 Ιουνίου 2012, τελέσθηκε ο Όρθρος και εν συνεχεία Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, υπό του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ και των εφημερίων της ενορίας, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Τριπόλεως.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε, κατά το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο Εσπερινός της Γονυκλισίας και αναγνώστηκαν από τον Μητροπολίτη και τους Ιερείς οι προκαθορισμένες ευχές της Ακολουθίας του Εσπερινού.
Με την ανάληψή Του ο Χριστός ανέβασε την ανθρώπινη φύση στο θρόνο της δόξης του Θεού και την πρόσφερε ως εκλεκτό δώρο για λογαριασμό μας. Έτσι η συμφιλίωση που πραγματοποιήθηκε με τη θυσία του Χριστού ολοκληρώθηκε και ο Θεός, σαν επισφράγισμα αυτής της συμφιλιώσεως, απέστειλε και συνεχίζει να αποστέλλει το Άγιο Πνεύμα στον κόσμο ως πολύτιμο δώρο.
Πεντηκοστή ονομάζεται η επιφοίτηση του Αγίου και Τελεταρχικού Πνεύματος στους Αποστόλους, ευλογία και Θεία Φώτιση την οποία έλαβαν πεντήκοντα ημέρες από της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού.
Σε ανάμνηση του γεγονότος αυτού, κάθε χρόνο οι Χριστιανοί εορτάζουν με ιδιαίτερη λαμπρότητα την εορτή της Πεντηκοστής και αυτό γιατί θεολογικά η ημέρα αυτή είναι η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας μας.
Την μεγάλη ημέρα της Πεντηκοστής έλαβε χώρα η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους μαθητές περιλαμβανομένων και των Αποστόλων του Ιησού, έτσι σύμφωνα με τις Πράξεις των Αποστόλων, έλαβαν άπαντες το Άγιο Πνεύμα. Διαμοιράσθηκαν στους μαθητές πύρινες γλώσσες, γλώσσες που έμοιαζαν με φωτιά, επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου και άρχισαν το κήρυγμα της σωτηρίας, επορεύθηκαν σ' όλο τον κόσμο και κήρυξαν σ' όλες τις γλώσσες το Ιερό Ευαγγέλιο.
Χαριτώθηκαν τόσο και φωτίσθηκαν ώστε άρχισαν να μιλούν «για τα θαυμαστά έργα του Θεού», γεγονός που έγινε αντιληπτό από Ιουδαίους και προσηλύτους που ήταν στην Ιερουσαλήμ. Ως αποτέλεσμα, έπειτα και από το κήρυγμα του Πέτρου, βαφτίστηκαν εκείνη την ημέρα χιλιάδες νέα μέλη της χριστιανικής εκκλησίας.
Κατανοούμε λοιπόν ότι με τη χάρη του Άγιου Πνεύματος ο άνθρωπος δια του βαπτίσματος αναγεννάται δια της μετοχής του, στα μυστήρια της Εκκλησίας. Αγιάζεται και προγεύεται της δόξης του Τριαδικού θεού της αγάπης .
Η Πεντηκοστή εορτάζεται από τους αποστολικούς χρόνους. Από τους Αγίους Πατέρες γίνεται λόγος περί του εορτασμού αυτής της εορτής, όπου γινόταν και η βάπτιση των κατηχουμένων. Ως εκ τούτου συνεχίζεται μέχρι σήμερα και ψάλλετε ο τρισάγιος ύμνος "Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε..." στις Ιερές Ακολουθίες μας και ιδιαιτέρως στο Μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος.
Την εορτή της Πεντηκοστής ακολουθεί η Δευτέρα που είναι αφιερωμένη στο Άγιο Πνεύμα ή αλλιώς στην Αγία Τριάδα, όπου εορτάζουν μαζί Ο ΠΑΤΗΡ, Ο ΥΙΟΣ και το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.
Το Πνεύμα το άγιον, φώς, και ζωή, και ζώσα πηγή νοερά, Πνεύμα σοφίας, Πνεύμα συνέσεως, αγαθόν, ευθές, νοερόν, ηγεμονεύον καθαίρον τα πταίσματα, Θεὸς και θεοποιούν, πύρ, εκ πυρὸς προϊόν, λαλούν, ενεργούν, διαιρούν τα χαρίσματα, δι' ου Προφήται ἅπαντες, καὶ Θεοῦ Ἀπόστολοι, μετὰ Μαρτύρων εστέφθησαν, Ξένον ακουσμα, ξένον θέαμα, πυρ διαιρούμενον εις νομὰς χαρισμάτων.
Το πρωί της Κυριακής της Πεντηκοστής, 3 Ιουνίου 2012, τελέσθηκε ο Όρθρος και εν συνεχεία Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, υπό του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ και των εφημερίων της ενορίας, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Τριπόλεως.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε, κατά το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο Εσπερινός της Γονυκλισίας και αναγνώστηκαν από τον Μητροπολίτη και τους Ιερείς οι προκαθορισμένες ευχές της Ακολουθίας του Εσπερινού.
Με την ανάληψή Του ο Χριστός ανέβασε την ανθρώπινη φύση στο θρόνο της δόξης του Θεού και την πρόσφερε ως εκλεκτό δώρο για λογαριασμό μας. Έτσι η συμφιλίωση που πραγματοποιήθηκε με τη θυσία του Χριστού ολοκληρώθηκε και ο Θεός, σαν επισφράγισμα αυτής της συμφιλιώσεως, απέστειλε και συνεχίζει να αποστέλλει το Άγιο Πνεύμα στον κόσμο ως πολύτιμο δώρο.
Πεντηκοστή ονομάζεται η επιφοίτηση του Αγίου και Τελεταρχικού Πνεύματος στους Αποστόλους, ευλογία και Θεία Φώτιση την οποία έλαβαν πεντήκοντα ημέρες από της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού.
Σε ανάμνηση του γεγονότος αυτού, κάθε χρόνο οι Χριστιανοί εορτάζουν με ιδιαίτερη λαμπρότητα την εορτή της Πεντηκοστής και αυτό γιατί θεολογικά η ημέρα αυτή είναι η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας μας.
Την μεγάλη ημέρα της Πεντηκοστής έλαβε χώρα η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους μαθητές περιλαμβανομένων και των Αποστόλων του Ιησού, έτσι σύμφωνα με τις Πράξεις των Αποστόλων, έλαβαν άπαντες το Άγιο Πνεύμα. Διαμοιράσθηκαν στους μαθητές πύρινες γλώσσες, γλώσσες που έμοιαζαν με φωτιά, επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου και άρχισαν το κήρυγμα της σωτηρίας, επορεύθηκαν σ' όλο τον κόσμο και κήρυξαν σ' όλες τις γλώσσες το Ιερό Ευαγγέλιο.
Χαριτώθηκαν τόσο και φωτίσθηκαν ώστε άρχισαν να μιλούν «για τα θαυμαστά έργα του Θεού», γεγονός που έγινε αντιληπτό από Ιουδαίους και προσηλύτους που ήταν στην Ιερουσαλήμ. Ως αποτέλεσμα, έπειτα και από το κήρυγμα του Πέτρου, βαφτίστηκαν εκείνη την ημέρα χιλιάδες νέα μέλη της χριστιανικής εκκλησίας.
Κατανοούμε λοιπόν ότι με τη χάρη του Άγιου Πνεύματος ο άνθρωπος δια του βαπτίσματος αναγεννάται δια της μετοχής του, στα μυστήρια της Εκκλησίας. Αγιάζεται και προγεύεται της δόξης του Τριαδικού θεού της αγάπης .
Η Πεντηκοστή εορτάζεται από τους αποστολικούς χρόνους. Από τους Αγίους Πατέρες γίνεται λόγος περί του εορτασμού αυτής της εορτής, όπου γινόταν και η βάπτιση των κατηχουμένων. Ως εκ τούτου συνεχίζεται μέχρι σήμερα και ψάλλετε ο τρισάγιος ύμνος "Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε..." στις Ιερές Ακολουθίες μας και ιδιαιτέρως στο Μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος.
Την εορτή της Πεντηκοστής ακολουθεί η Δευτέρα που είναι αφιερωμένη στο Άγιο Πνεύμα ή αλλιώς στην Αγία Τριάδα, όπου εορτάζουν μαζί Ο ΠΑΤΗΡ, Ο ΥΙΟΣ και το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.
Το Πνεύμα το άγιον, φώς, και ζωή, και ζώσα πηγή νοερά, Πνεύμα σοφίας, Πνεύμα συνέσεως, αγαθόν, ευθές, νοερόν, ηγεμονεύον καθαίρον τα πταίσματα, Θεὸς και θεοποιούν, πύρ, εκ πυρὸς προϊόν, λαλούν, ενεργούν, διαιρούν τα χαρίσματα, δι' ου Προφήται ἅπαντες, καὶ Θεοῦ Ἀπόστολοι, μετὰ Μαρτύρων εστέφθησαν, Ξένον ακουσμα, ξένον θέαμα, πυρ διαιρούμενον εις νομὰς χαρισμάτων.