Τα άτομα έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους όσον αφορά την περιγραφή της πνευματικότητας και τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν την σχέση με τον Θεό. Το περιεχόμενο μιας πνευματικής ταυτότητας είναι κατεξοχήν ιδιοσυγκρασιακό και εξαρτάται κυρίως από τον θρησκευτικό προσανατολισμό, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και τις προηγούμενες πνευματικές εμπειρίες του προσώπου.
Αυτή η ιδιοσυγκρασία της πνευματικής ταυτότητας δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει, δεδομένου ότι οι ψυχολογικές ταυτότητες είναι επίσης ρευστές και εξόχως μοναδικές. Οι ψυχολογικές θεωρίες μάς έδειξαν ότι τα άτομα ζητούν να κατανοήσουν τον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους και με τις εμπειρίες τους, παράγοντες που διαφέρουν δραματικά από το ένα πρόσωπο στο άλλο. Τα άτομα φτιάχνουν την ταυτότητά τους βάσει της δικής τους μοναδικής ιστορίας και των πιστεύω τους για το ποιοι είναι και ποιοι θα έπρεπε να γίνουν με το πέρασμα του χρόνου.
Justin B. Poll και Timothy B. Smith, Ο πνευματικός εαυτός: προς μια εννοιολόγηση της ανάπτυξης της πνευματικής ταυτότητας, ‘Ψυχής δρόμοι’, τεύχος 6.
Αυτή η ιδιοσυγκρασία της πνευματικής ταυτότητας δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει, δεδομένου ότι οι ψυχολογικές ταυτότητες είναι επίσης ρευστές και εξόχως μοναδικές. Οι ψυχολογικές θεωρίες μάς έδειξαν ότι τα άτομα ζητούν να κατανοήσουν τον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους και με τις εμπειρίες τους, παράγοντες που διαφέρουν δραματικά από το ένα πρόσωπο στο άλλο. Τα άτομα φτιάχνουν την ταυτότητά τους βάσει της δικής τους μοναδικής ιστορίας και των πιστεύω τους για το ποιοι είναι και ποιοι θα έπρεπε να γίνουν με το πέρασμα του χρόνου.
Justin B. Poll και Timothy B. Smith, Ο πνευματικός εαυτός: προς μια εννοιολόγηση της ανάπτυξης της πνευματικής ταυτότητας, ‘Ψυχής δρόμοι’, τεύχος 6.
Ψυχής δρόμοι: εκεί που οι ψυχολογικές επιστήμες συναντώνται με την πίστη.
Περιοδικό που κυκλοφορεί κάθε Μάϊο και Νοέμβριο από τις εκδόσεις Αρμός.