Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων
Στην εποχή της πολλαπλής οικονομικής και πνευματικής κρίσης άλλοι Έλληνες αναζητούν τις ρίζες και τις αξίες που μας κράτησαν όρθιους επί αιώνες και άλλοι τις χλευάζουν. Όμως το δέντρο αυτό αντέχει επί χιλιετίες. Γιατί οι ρίζες είναι γερές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ελληνικών αντιφάσεων είναι ο τρόπος που διάλεξαν δύο άνθρωποι με σημαίνοντα ρόλο για να εορτάσουν τα Θεοφάνεια. Ο πρώτος, ο Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκος πήγε στα ηρωικά, αλλά σχεδόν εγκαταλελειμμένα, Ψαρά και τέλεσε εκεί με τους λίγους κατοίκους τον Αγιασμό των Υδάτων. Αψήφησε τις καιρικές συνθήκες και βρέθηκε στο νησί των μπουρλοτιέρηδων, των πυρπολητών του 1821. Για να ρίξει τον Σταυρό, να παρακαλέσει τον Θεό και τον Άγιο Νικόλαο υπέρ όλων των Ελλήνων ναυτικών που ταξιδεύουν και για να θυμίσει σε όλους μας την ευσέβεια των παλαιών πυρπολητών.
«Κωνσταντή, ετοιμάσου να πεθάνεις», είπε στον εαυτό του ο Κανάρης όταν ξεκινούσε για να ανατινάξει την ναυαρχίδα του καρά Αλή στη Χίο. Στο εκκλησάκι των Ψαρών γονάτισε μπροστά στην Παναγία και προσευχήθηκε. Η Μεγαλόχαρη έκανε πολλές φορές το θαύμα της στην πολυτάραχη ζωή του Κανάρη. Τον βοήθησε να διαφύγει με το μικροσκοπικό βαρκάκι του μετά την επιτυχία στη Χίο, τον ανέδειξε στα γεράματα Οικουμενικό Πρωθυπουργό της Ελλάδος. Τέτοιοι άνθρωποι μάς ελευθέρωσαν. Με ευλάβεια, με ελληνορθόδοξες ρίζες, με τον πατριωτισμό που είχαν διδαχθεί από τη μάνα τους και από τον καλόγερο στα κρυφά ή φανερά σχολειά.
Τη μνήμη όλων αυτών των αγωνιστών, που πυρπολούσαν τις ψυχές των Ελλήνων και όχι μόνο τον τουρκικό στόλο, αμαύρωσε και προσέβαλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που επιχείρησε να διακωμωδήσει τη Θεία Κοινωνία. Πρωτίστως, βέβαια, προσέβαλε την Πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ορθοδόξων και κακοποίησε τα παραδοσιακά μας έθιμα. Αντί να κυβερνώμεθα από ανθρώπους με την ευσέβεια των Ψαριανών μπουρλοτιέρηδων θα φθάσουμε να κυβερνηθούμε από κόμματα που περιλαμβάνουν τέτοιους ανθρώπους;
Κάποιος θα πρέπει να θυμίσει στον εν λόγω βουλευτή ότι τα έθιμα αυτά προέρχονται από τους Αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι εσέβοντο υπερβολικά τη Θεία Δύναμη, όπως διαβάζουμε στα έπη του Ομήρου και στον όρκο των Αθηναίων Εφήβων. Η θρησκευτικότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συνέχεια του Ελληνισμού.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ελληνικών αντιφάσεων είναι ο τρόπος που διάλεξαν δύο άνθρωποι με σημαίνοντα ρόλο για να εορτάσουν τα Θεοφάνεια. Ο πρώτος, ο Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκος πήγε στα ηρωικά, αλλά σχεδόν εγκαταλελειμμένα, Ψαρά και τέλεσε εκεί με τους λίγους κατοίκους τον Αγιασμό των Υδάτων. Αψήφησε τις καιρικές συνθήκες και βρέθηκε στο νησί των μπουρλοτιέρηδων, των πυρπολητών του 1821. Για να ρίξει τον Σταυρό, να παρακαλέσει τον Θεό και τον Άγιο Νικόλαο υπέρ όλων των Ελλήνων ναυτικών που ταξιδεύουν και για να θυμίσει σε όλους μας την ευσέβεια των παλαιών πυρπολητών.
«Κωνσταντή, ετοιμάσου να πεθάνεις», είπε στον εαυτό του ο Κανάρης όταν ξεκινούσε για να ανατινάξει την ναυαρχίδα του καρά Αλή στη Χίο. Στο εκκλησάκι των Ψαρών γονάτισε μπροστά στην Παναγία και προσευχήθηκε. Η Μεγαλόχαρη έκανε πολλές φορές το θαύμα της στην πολυτάραχη ζωή του Κανάρη. Τον βοήθησε να διαφύγει με το μικροσκοπικό βαρκάκι του μετά την επιτυχία στη Χίο, τον ανέδειξε στα γεράματα Οικουμενικό Πρωθυπουργό της Ελλάδος. Τέτοιοι άνθρωποι μάς ελευθέρωσαν. Με ευλάβεια, με ελληνορθόδοξες ρίζες, με τον πατριωτισμό που είχαν διδαχθεί από τη μάνα τους και από τον καλόγερο στα κρυφά ή φανερά σχολειά.
Τη μνήμη όλων αυτών των αγωνιστών, που πυρπολούσαν τις ψυχές των Ελλήνων και όχι μόνο τον τουρκικό στόλο, αμαύρωσε και προσέβαλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που επιχείρησε να διακωμωδήσει τη Θεία Κοινωνία. Πρωτίστως, βέβαια, προσέβαλε την Πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ορθοδόξων και κακοποίησε τα παραδοσιακά μας έθιμα. Αντί να κυβερνώμεθα από ανθρώπους με την ευσέβεια των Ψαριανών μπουρλοτιέρηδων θα φθάσουμε να κυβερνηθούμε από κόμματα που περιλαμβάνουν τέτοιους ανθρώπους;
Κάποιος θα πρέπει να θυμίσει στον εν λόγω βουλευτή ότι τα έθιμα αυτά προέρχονται από τους Αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι εσέβοντο υπερβολικά τη Θεία Δύναμη, όπως διαβάζουμε στα έπη του Ομήρου και στον όρκο των Αθηναίων Εφήβων. Η θρησκευτικότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συνέχεια του Ελληνισμού.