Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Η πανήγυρη του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου στο Προκόπι Ευβοίας

Με λαμπρότητα και πληθωρική συμμετοχή χριστιανών, εορτάστηκε και φέτος, την Δευτέρα 26 και την Τρίτη 27 Μαΐου 2014 στο Νέο Προκόπιο Ευβοίας και συγκεκριμένα στο Ιερό Προσκύνημά Του, η μνήμη του Οσίου πατρός ημών Ιωάννου του Ρώσου του νέου Ομολογητού, του Οποίου το Άφθαρτο Ιερό Σκήνωμα, ως δώρο πολύτιμο φυλάσσει με ευλάβεια η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων.
Χιλιάδες πιστοί προσήλθαν να λάβουν τη Χάρη του Τριαδικού Θεού με τις πρεσβείες του Οσίου Ιωάννου, να τιμήσουν την μνήμη Του και να αποθέσουν στο Ιερό του Λείψανο τα φορτία των προβλημάτων της ζωής. Πλήθη μάλιστα πιστών ανθρώπων, ιδιαιτέρως νέων, με συγκλονιστική θερμότητα πίστεως και αγάπης, περπάτησαν και φέτος απόσταση μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων , από τη Χαλκίδα ως το Νέο Προκόπιο, πεζοπορώντας, εκπληρώνοντας το «τάμα» τους δείχνοντας έτσι την μεγάλη πίστη τους στον Τριαδικό Θεό και τον «φίλο» Του Όσιο Ιωάννη.
Στη φετινή εορτή συμμετείχαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Καρυστίας και Σκύρου κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Μηθύμνης κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, Πατρών κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, Σισανίου και Σιατίστης κ. ΠΑΥΛΟΣ, Κορίνθου κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Φαναρίου κ. ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ, άπαντες προσκεκλημένοι του οικείου Ιεράρχου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ.
Την παραμονή, Δευτέρα 26 Μαΐου 2014 το απόγευμα, τελέσθηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός, στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. ΠΑΥΛΟΣ, ο οποίος κήρυξε και τον θείο λόγο αναφερθείς στην «περιπέτεια» του ιερού Σκηνώματος του Οσίου Ιωάννου από το Προκόπι της Καππαδοκίας, έως το Προκόπιον της Ευβοίας, τονίζοντας ότι ο άφθαρτος Όσιος Ιωάννης αποτελεί «σημείον» της παρουσίας του Θεού μέσα στον κόσμο.
Κατά τη διάρκεια της νύκτας τελέστηκε Ολονύκτια Αγρυπνία η οποία κορυφώθηκε με την πρώτη Θεία Λειτουργία, η οποία τελείωσε περί τις 5.00 το πρωί της Δευτέρας.
Την κυριώνυμη ημέρα της Εορτής, Τρίτη 27 Μαΐου 2014, προεξήρχε στη Θεία Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καρυστίας και Σκύρου κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, ο οποίος κατά τη διάρκεια του Κοινωνικού κήρυξε και τον θείο λόγο, αναφερθείς στην θεραπεία του εκ γενετής Τυφλού, ως φανέρωση της δόξης του Θεού, ενώ επεσήμανε ότι και ο Όσιος Ιωάννης αποτελεί φανέρωση και μαρτυρία αυτής της θείας δόξης.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ευχαρίστησε όλους τους Σεβασμιωτάτους αγίους Αρχιερείς για την παρουσία τους, τον ιερό Κλήρο και τον Λαό για την αγάπη τους και την βοήθειά τους, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιερού Προσκυνήματος, τους αγίους Ιεροψάλτες, τους Τοπικούς Φορείς για την συνεργασία τους στην διοργάνωση της Πανηγύρεως και τα αναρίθμητα πλήθη των προσκυνητών του Οσίου.
Μετά τη Θεία Λειτουργία έλαβε χώρα η μεγαλειώδης Ιερά Λιτανεία του Ιερού Σκηνώματος του Οσίου Ιωάννου στους δρόμους του Προκοπίου, οι οποίες είχαν στρωθεί με ροδοπέταλα. Στην Ιερά Λιτανεία συμμετείχαν πολλοί Ιερείς, Τοπικοί Άρχοντες και άλλοι επίσημοι, αλλά κυρίως αναρίθμητες στρατιές ευσεβών χριστιανών από όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Στην Πλατεία του Προκοπίου τελέσθηκε Δέηση υπέρ υγείας όλων των προσκυνητών του Οσίου μας, ενώ τον Θείο λόγο κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ο οποίος αναφέρθηκε στον Όσιο Ιωάννη, ως διαπρύσιο κήρυκα της Αναστάσεως.
Οι Ιερές Ακολουθίες μεταδόθηκαν πανελληνίως μέσα από τη συχνότητα του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, ενώ σε τοπικό επίπεδο μεταδόθηκαν από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεώς μας στους 97, 7 μεγακύκλους των FM.

Tου Σπύρου ΠαπαγεωργίουΜια ομιλία με πολλά διδάγματα και μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκφώνησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καρυστίας & Σκύρου Σεραφείμ, στην Πανήγυρη του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου στο Προκόπι Ευβοίας.

Ο σεβαστός Ιεράρχης και Αντιπρόεδρος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αναφέρθηκε στην εορτή της θεραπείας του εκ γενετής τυφλού, καθώς σήμερα αποδίδετο η εορτή και στον εορταζόμενο Άγιο Ιωάννη το Ρώσσο.

"Τα διδάγματα της εορτής είναι πολλά. Εμείς θα επικεντρωθούμε σε 3 σημεία. Κατ' αρχήν στο ερώτημα των Μαθητών "Διδάσκαλε, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ;"
"Με το ερώτημα αυτό οι Μαθητές εκφράζουν την αντίληψη ότι η αμαρτία είναι νοσογόνος παράγοντας, που βλάπτει την ψυχή και το σώμα. Και αυτό αναφέρεται και στην Παλαιά αλλά και στην Καινή Διαθήκη. Η Παλαιά Διαθήκη αναφέρει τα εξής χορία "ὁ ἁμαρτάνων ἔναντι τοῦ ποιήσαντος ταχέως αὐτὸν ἐμπέσοι εἰς χεῖρας ἰατροῦ" και "αμαρτίαι ελλασωνούσι φυλας λαών". Δηλάδή, εκείνος ο οποίος αμαρτάνει ενώπιον του Δημιουργού του, γρήγορα θα ασθενήσει και θα περιέλθει εις τα χέρια του ιατρού. Καθώς και ότι η αμαρτία ελλατώνει και καταστρέφει τους ανθρώπους και τους λαούς. Το γεγονός αυτό η Ιατρική, ενώ παλαιότερα το αμφισβητούσε, σήμερα παραδέχεται την αμαρτία ως νοσογόνο παράγοντα και το διατυπώνει σε συνέδρια. Η εποχή μας παγκοσμίως και η ζωή μας είναι γεμάτη με άγχος, στρες και κατάθλιψη. Είναι παθολογικές καταστάσεις που δημιουργούν αμαρτίες. Μια άλλη απειλή του αιώνα μας είναι το AIDS. Η ασθένεια αυτή που πλήττει και καταστρέφει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η ασθένεια αυτή που έχει πλήξει εκατομμύρια φορείς σε ανατολικές χώρες και χιλιάδες στη χώρα μας οφείλεται στη γενετήσια μίξη. Μεταδίδεται με την παράνομη πράξη, με την ομοφυλοφιλία και την ετεροφυλοφιλία. Αυτή η ανήθικη ζωή χτυπάει το κέντρο της άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού."

Ο Σεβασμιώτατος πρόσθεσε πως "Ένα άλλο διδακτικό σημείο της θεραπείας του τυφλού είναι ότι η ασθένεια δεν οφείλετε στις αμαρτίες των γονέων, αλλά είναι καθαρά προσωπική υπόθεση. Και βαρύνει αποκλειστικά αυτόν που αμαρτάνει. Δεν μεταβιβάζεται και δεν επιδρά σε άλλον. Ο Προφήτης Ιεζεκιήλ λέγει στην προφητεία του πως "ο πατέρας που αμαρτάνει βαρύνεται με τις αμαρτίες του και ο υιός με τις δικές του. Αμαρτιες του παιδιού δεν βαρύνουν τον πατέρα και του πατέρα δεν βαρύνουν το παιδί. Υπάρχει όμως μια περίπτωση που οι αμαρτίες των γονέων βαρύνουν τα παιδιά. Και αυτή είναι η κληρονομικότητα. Όταν οι γονείς είναι φορείς μεταδοτικών ασθενειών τότε το γενετήσιο υλικό θα επιδράσει και το παιδί. Γονείς με αφροδίσια νοσήματα, γονείς αλκοολικοί, γονείς ναρκομανείς μεταδίδουν τις ασθένειες στα παιδιά τους. Και γεννιούνται παιδιά προβληματικά που παιδεύονται ισοβίως. Τότε οι αμαρτίες των γονέων παιδεύουσι τέκνα."

"Ο Χριστός απαντά όμως ότι «…ούτε ούτος ήμαρτε, ούτε οι γονείς αυτού, αλλ’ ίνα φανερωθή τα έργα του Θεού εν αυτώ…». Η απάντηση αυτή του Χριστού ίσως μας παραξενέψει, καθώς ο τυφλός δεν ήταν τελείως αναμάρτητος αλλά επίσης δεν αμάρτησε τόσο ώστε να γεννηθεί τυφλός. Ο Θεός επέτρεψε την τύφλωση και την δυστυχία ώστε μέσω αυτών να φανερωθεί και να δοξασθεί ο Θεός. Ο τυφλός μέσω της δοκιμασίας απέκτησε το φως των οφθαλμών του σώματος και της ψυχής. Ο τυφλός με την ομολογία και την πίστη του δοξάζεται εις τους αιώνας. Ο τυφλός αυτός μπορεί να γίνει οδηγός μας. Η κίνηση του Χριστού να συναντήσει τον τυφλό, σημαίνει ότι ο Χριστός μας αναζητά για να μας βοηθήσει και να μας σώσει. Ο τρόπος της θεραπείας θα μπορούσε να θεωρηθεί από πολλούς προσβλητικός. Όμως ο Χριστός με το σάλιο του έφτιαξε λάσπη και δημιούργησε τα οργανικά μάτια σε αυτόν που δεν είχε ούτε κόρες οφθαλμών. Δεν έφτιαξε γυάλινα μάτια για να φαίνονται ωραία αισθητικά, αλλά δημιούργησε νέα όργανα και έδωσε όραση, όπως ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο, συνεργεία της Αγίας Τριάδος. Δεν έχουμε απλά θεραπεία, αλλά Δημιουργία"


Ο Σεβασμιώτατος Καρυστίας παραλλήλισε τον Αγ. Ιωάννη το Ρώσσο με τον τυφλό "καθώς με τις ταλαιπωρίες και τις κακουχίες που υπέστη, μαρτύρησε και καταδικάστηκε να μένει σε στάβλο, εφανερώθηκαν τα έργα του Θεού εν αυτώ. Στην ταλαιπωρία που δείχθηκε αγόγγυστα φανερώθηκαν τα έργα του Θεού. Το Άγιο Σκήνωμά του μας βεβαιώνει ότι μέσα από τη δυστυχία δοξάζεται και ο Άγιος, δοξάζεται και ο Θεός. Και μας στέλνει το μήνυμα ότι η αμαρτία μεταδίδεται και χτυπάει την υγεία. Κοντά στον Χριστό γίνεσθαι όργανα της Δόξης του Θεού. Αυτό είναι το μήνυμα που θα πρέπει να πάρουμε και να πορευθούμε στη ζωή μας, έτσι ώστε να δοξάζουμε το Θεό και ο Θεός εμάς."














Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...