Το πρωί της Παρασκευής 26 Σεπτεμβρίου 2014, με αφορμή την συμπλήρωση 183 χρόνια από την δολοφονία του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος Ιωάννου Καποδίστρια, τελέστηκε στην Ιερά Μονή Πλατυτέρας στην Κέρκυρα, όπου βρίσκεται ο τάφος του μεγάλου Έλληνα πατριώτη πολιτικού, μνημόσυνο από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριο, τέλεσε μνημόσυνο στα πλαίσια των εκδηλώσεων που διοργανώνουν διάφοροι φορείς της Κέρκυρας. Στο μνημόσυνο συμμετείχαν αντιπροσωπείες από σχολεία της Κέρκυρας, καθώς τις εκδηλώσεις στηρίζει η Περιφερειακή Εκπαίδευση Ιονίων Νήσων.
Σε προσφώνησή του προς τους μαθητές ο κ. Νεκτάριος παραλλήλισε τον Ιωάννη Καποδίστρια με τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό. Μέριμνα και των δύο υπήρξε η αναμόρφωση του Γένους μας. Και οι δύο, από διαφορετικές αφετηρίες, εργάστηκαν για την παιδεία, την ανόρθωση του κλήρου, την κατάρτιση των παιδιών και των νέων, την καλλιέργεια της εθνικής και πατριωτικής συνείδησης με βάση την ορθόδοξη χριστιανική πίστη και παράδοση. Και οι δύο βρήκαν μαρτυρικό τέλος. Ο Πατροκοσμάς από τους Τούρκους, ενώ ο Άγιος της πολιτικής, ο Καποδίστριας, από ελληνικά χέρια. Ο αγώνας τους προκάλεσε αντιδράσεις από εκείνους που για δικούς τους λόγους δεν μπορούσαν να ανεχτούν ελεύθερες συνειδήσεις.
Ο Μητροπολίτης Κερκύρας τόνισε ότι χρειαζόμαστε σήμερα τέτοιους ηγέτες, οι οποίοι να μεριμνούν για την παιδεία του λαού μας, για την καλλιέργεια στην ελληνορθόδοξη πίστη και παράδοση, για αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία μας, η οποία δεν θα πρέπει να στηρίζεται πλέον μόνο στο χρήμα ή τα δικαιώματα, αλλά στην αγάπη και την προσφορά προς τον συνάνθρωπο και σε ανθρώπους που δεν θα δέχονται να είναι ανελεύθεροι και υπόδουλοι σε πολιτισμικά και άλλα πρότυπα που δεν αφήνουν την καρδιά του ανθρώπου αδούλωτη. Προέτρεψε τους μαθητές να σπουδάζουν το έργο του κυβερνήτη και να παλεύουν μέσα από την παιδεία να χτίσουν οραματισμούς και να εργαστούν για μια καλύτερη κοινωνία.
Το έργο του Καποδίστρια παρουσίασε εκ μέρους της εκπαίδευσης ο Υποδιευθυντής του 2ουΛυκείου Κέρκυρας κ. Σπύρος Παχής, ο οποίος επεσήμανε πτυχές της εκπαιδευτικής προσπάθειας του κυβερνήτη, που δείχνουν ότι όταν υπάρχει οραματισμός από την μεριά της πολιτείας, τότε τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να βρούνε προσανατολισμό στη ζωή τους.
Στο μνημόσυνο παρευρέθη και ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Ιωάννης Καραβασίλης.
Σε προσφώνησή του προς τους μαθητές ο κ. Νεκτάριος παραλλήλισε τον Ιωάννη Καποδίστρια με τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό. Μέριμνα και των δύο υπήρξε η αναμόρφωση του Γένους μας. Και οι δύο, από διαφορετικές αφετηρίες, εργάστηκαν για την παιδεία, την ανόρθωση του κλήρου, την κατάρτιση των παιδιών και των νέων, την καλλιέργεια της εθνικής και πατριωτικής συνείδησης με βάση την ορθόδοξη χριστιανική πίστη και παράδοση. Και οι δύο βρήκαν μαρτυρικό τέλος. Ο Πατροκοσμάς από τους Τούρκους, ενώ ο Άγιος της πολιτικής, ο Καποδίστριας, από ελληνικά χέρια. Ο αγώνας τους προκάλεσε αντιδράσεις από εκείνους που για δικούς τους λόγους δεν μπορούσαν να ανεχτούν ελεύθερες συνειδήσεις.
Ο Μητροπολίτης Κερκύρας τόνισε ότι χρειαζόμαστε σήμερα τέτοιους ηγέτες, οι οποίοι να μεριμνούν για την παιδεία του λαού μας, για την καλλιέργεια στην ελληνορθόδοξη πίστη και παράδοση, για αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία μας, η οποία δεν θα πρέπει να στηρίζεται πλέον μόνο στο χρήμα ή τα δικαιώματα, αλλά στην αγάπη και την προσφορά προς τον συνάνθρωπο και σε ανθρώπους που δεν θα δέχονται να είναι ανελεύθεροι και υπόδουλοι σε πολιτισμικά και άλλα πρότυπα που δεν αφήνουν την καρδιά του ανθρώπου αδούλωτη. Προέτρεψε τους μαθητές να σπουδάζουν το έργο του κυβερνήτη και να παλεύουν μέσα από την παιδεία να χτίσουν οραματισμούς και να εργαστούν για μια καλύτερη κοινωνία.
Το έργο του Καποδίστρια παρουσίασε εκ μέρους της εκπαίδευσης ο Υποδιευθυντής του 2ουΛυκείου Κέρκυρας κ. Σπύρος Παχής, ο οποίος επεσήμανε πτυχές της εκπαιδευτικής προσπάθειας του κυβερνήτη, που δείχνουν ότι όταν υπάρχει οραματισμός από την μεριά της πολιτείας, τότε τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να βρούνε προσανατολισμό στη ζωή τους.
Στο μνημόσυνο παρευρέθη και ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Ιωάννης Καραβασίλης.