Στη Θεία Λειτουργία, της οποίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, παρέστη συμπροσευχόμενος ο βοηθός της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ανδρούσης κ.κ. Θεόκτιστος, ενώ συμμετείχαν σύμφωνα με το τυπικό της αρχαιοτάτης και κατανυκτικότερης αυτής Λειτουργίας της Αγιωτάτης «κατ’Ανατολάς» Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, οι κάτωθι ιερείς: α) π. Γεώργιος Μπλάθρας, πρωτοσυγκελεύων της Ιεράς Μητροπόλεως Μονεμβασίας και Σπάρτης, β) π. Χρήστος Τσαγκαρόυλης, γ) π. Γεώργιος Λάτσης, Αρχιερατικός Επίτροπος και εφημέριος Ξηροκαμπίου, δ) π. Λουκάς Ξουραφάς, ε) π. Παναγιώτης Κυριακούλιας, εφημέριος Γκοριτσάς, στ) π. Ιωάννης Προφύρης, εφημέριος Αγίας Παρασκευής Αμυκλών, ζ) π. Ανδρέας Κόνιαρης, εφημέριος Ανωγείων, η) π. Παναγιώτης Ξηρόδημας, εφημέριος Παλαιοπαναγιάς, θ) π. Δημήτριος Λεπελής, εφημέριος Πλατάνας, ι) π. Νικόλαος Τσέτσεκας, εφημέριος Σελλασσίας, ια) π. Ηλίας Λύρας, εφημέριος Παρορίου και ιβ) π. Ηλίας Βουρβουριώτης.
Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, αμέσως μετά την ανάγνωση του προφητικού, ευαγγελικού και αποστολικού – εκ της καθολικής επιστολής του Ιακώβου – ανάγνωσμα, εκήρυξε τον θείον λόγον, ο εφημέριος Τσεραμιού, π. Παναγιώτης Λάτσης, ο οποίος αφού αναφέρθηκε συνοπτικά στο βίο του Αγίου Ιακώβου και τη Θεία Λειτουργία Του, ανέφερε μεταξύ άλλων, τα εξής:
« … Ο Δίκαιος Ιάκωβος, ο Πρώτος Επίσκοπος των Ιεροσολύμων, ανεδείχθη θεόκλητος Ευαγγελιστής και Απόστολος, θερμός διδάσκαλος της πίστεως και των έργων αυτής, του κηρύγματος του Χριστού και του Ευαγγελίου Του, αφού μόνος αυτός, από όσο οι άλλοι οικείοι του Κυρίου μας, αξιώθηκε να Τον ζήσει από κοντά, να τον αμφισβητήσει και τελικά να Τον λατρέψει ………
… Έτσι καθίσταται. όχι μόνο ο καλός ποιμήν, αλλά αναδεικνύεται και ο στοργικός πατέρας, ο προστάτης των κατατρεγμένων τότε χριστιανών. Στην Αποστολική Σύνοδο του 49 μ.Χ., με το κήρυγμά του αλλά και την ψήφο του, κατάφερε να αποκόψει από τη ζωή της Εκκλησίας παραδόσεις νεκρές, παρωχημένες και ανώφελες, οι οποίες μόνο εμπόδια στον Ευαγγελισμό των εθνών θα προξενούσαν ………
… Μόνος σκοπός της ζωής του ήταν η διάδοση του Ευαγγελίου τόσο με τα λόγια, όσο και με τις πράξεις. Γι’αυτό και στην Καθολική του Επιστολή, την οποία ως παρακαταθήκη πολύτιμη άφησε στην Εκκλησία μας, σημειώνει: «Ἐν πραΰτητι δέξασθε τον ἔμφυτον λόγον, τον δυνάμενον σῶσαι τάς ψυχάς ἡμῶν. Γίνεσθε δε ποιηταί λόγου καί μή μόνον ακροαταί» …
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ Ἦχος δ’
Ὡς τοῦ Κυρίου μαθητής, ἀνεδέξω Δίκαιε τὸ Εὐαγγέλιον, ὡς Μάρτυς ἔχεις τὸ ἀπαράτρεπτον, τὴν παρρησίαν ὡς Ἀδελφόθεος, τὸ πρεσβεύειν ὡς ἱεράρχης· Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
« … Ο Δίκαιος Ιάκωβος, ο Πρώτος Επίσκοπος των Ιεροσολύμων, ανεδείχθη θεόκλητος Ευαγγελιστής και Απόστολος, θερμός διδάσκαλος της πίστεως και των έργων αυτής, του κηρύγματος του Χριστού και του Ευαγγελίου Του, αφού μόνος αυτός, από όσο οι άλλοι οικείοι του Κυρίου μας, αξιώθηκε να Τον ζήσει από κοντά, να τον αμφισβητήσει και τελικά να Τον λατρέψει ………
… Έτσι καθίσταται. όχι μόνο ο καλός ποιμήν, αλλά αναδεικνύεται και ο στοργικός πατέρας, ο προστάτης των κατατρεγμένων τότε χριστιανών. Στην Αποστολική Σύνοδο του 49 μ.Χ., με το κήρυγμά του αλλά και την ψήφο του, κατάφερε να αποκόψει από τη ζωή της Εκκλησίας παραδόσεις νεκρές, παρωχημένες και ανώφελες, οι οποίες μόνο εμπόδια στον Ευαγγελισμό των εθνών θα προξενούσαν ………
… Μόνος σκοπός της ζωής του ήταν η διάδοση του Ευαγγελίου τόσο με τα λόγια, όσο και με τις πράξεις. Γι’αυτό και στην Καθολική του Επιστολή, την οποία ως παρακαταθήκη πολύτιμη άφησε στην Εκκλησία μας, σημειώνει: «Ἐν πραΰτητι δέξασθε τον ἔμφυτον λόγον, τον δυνάμενον σῶσαι τάς ψυχάς ἡμῶν. Γίνεσθε δε ποιηταί λόγου καί μή μόνον ακροαταί» …
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ Ἦχος δ’
Ὡς τοῦ Κυρίου μαθητής, ἀνεδέξω Δίκαιε τὸ Εὐαγγέλιον, ὡς Μάρτυς ἔχεις τὸ ἀπαράτρεπτον, τὴν παρρησίαν ὡς Ἀδελφόθεος, τὸ πρεσβεύειν ὡς ἱεράρχης· Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
immspartis.gr