Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Προτάσεις Κληρικολαϊκής της Γ΄ Περιφερείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Κληρικολαϊκή Σύναξη της Περιφερείας μας (Γ΄ Αρχιεπισκοπική) στον Ι. Ναό μας την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011, στις 7 το απόγευμα.
Την σύναξή μας τίμησαν ο Θεοφιλέστατος Μητροπολίτης Ναζιανζού κ. Θεοδώρητος, ο Υπεύθυνος της Περιφερείας, πανοσιολογιώτατος Αρχιερατικός Επίτροπος της Γ΄ Περιφερείας Αρχιμ. Σεραφείμ Ρίβιος, πολλοί Ιερείς, Επίτροποι των Ι. Ναών της Περιφερείας, Συνεργάτες του Ποιμαντικού έργου και Λαϊκοί Ενορίτες.

Στη σύναξη αυτή τονίσθηκαν όχι μόνο τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τις ενορίες, αλλά και προβλήματα που ταλανίζουν όλη την Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Μέσα από τις Εισηγήσεις του Θεοφιλεστάτου, του Πανοσιολογιωτάτου και του π. Βασιλείου Βολουδάκη, την συζήτηση και τον διάλογο Κλήρου και Λαού συνελέγησαν προτάσεις, οι οποίες καταγράφονται κατωτέρω για να τεθούν υπόψη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπουκ.κ. Ιερωνύμου.

1. Είναι απόλυτη ανάγκη να έχη η Εκκλησία ενιαία έκφραση και να αντιμετωπίζη τα αφορώντα στη Θ. Λατρεία και στην εν γένει Ποιμαντική Της χωρίς να επιτρέπη διαφοροποιήσεις Κληρικών σε θέματα που η Θεολογία και η Ιερά Παράδοση έχουν κατηγορηματικά αποφανθεί.

Δεν είναι δυνατόν να διακρίνονται οι Κληρικοί σε αυστηρούς και επιεικείς, όπως είναι αδιανόητο να χαρακτηρίζονται οι γιατροί ελαστικοί ή αυστηροί!

Η θεραπευτική της Εκκλησίας μας είναι μια και όχι πολλές. Οι Κληρικοί, λοιπόν, ή είναι σωστοί ή είναι άσχετοι με την αποστολή τους. Αυτό, με γνώμονα την Αλήθεια της Εκκλησίας και όχι του κάθε Κληρικού ή Επισκόπου.

2. Το Πρόγραμμα των Θ. Λειτουργιών πρέπει να τηρήται από όλους τους Ναούς και να εποπτεύεται από την Ι. Αρχιεπισκοπή.

3. Τα Ι. Μυστήρια ως αγιαστικά αλλά και διδακτικά της Πίστεως πρέπει να οικοδομούν τους πιστούς με τον τρόπο της τελέσεώς τους και όχι να μετατρέπονται οι Ι. Ναοί σε θέατρα, και “πασαρέλες”. Δεν είναι δυνατον να συνεχισθή το οικτρό θέαμα Ναών κατά την ώρα του Μυστηρίου να θυμίζουν κοσμικό Κέντρο ή παιδικό Πάρτυ με μπαλλόνια και Μίκυ Μάους ακόμη και στην Ιερά Κολυμβήθρα, η οποία είναι ιερό σκεύος, όπως είναι και το Άγιο Ποτήριο!

4. Ο χρόνος τελέσεως των Μυστηρίων πρέπει να είναι ίδιος σε όλους τους Ναούς. Όχι να διαρκή μισή ώρα, είκοσι λεπτά ή και ένα τέταρτο!

5. Πρέπει να παύση με απόλυτο τρόπο η τέλεση Γάμων και Βαπτίσεων Τετάρτες ή Παρασκευές, όπου η Εκκλησία μας ορίζει απόλυτη και αυστηρά Νηστεία. Κάποτε πρέπει να αρχίσουμε την ουσιαστική Κατήχηση του λαού μας και όχι να συμμορφωνόμεθα με τα προγράμματα των Εστιατορίων και των τόπων που γίνονται τα ξεφαντώματα μετά το Μυστήριο. Οι πιστοί μας σκανδαλίζονται –και δικαίως– αφού βλέπουν στην πράξη να αδιαφορούν οι Ιερείς για την τήρηση της Νηστείας, αλλά και για το ασεβές ήθος που διδάσκονται οι άνθρωποι. Είναι πολύ φυσικό να συμπεράνουν οι πιστοί ότι αυτή η τακτική των Εφημερίων οφείλεται στο ότι αποσκοπούν μόνο και μόνο στην είσπραξη των “τυχηρών” και σε τίποτε άλλο, εφαρμόζοντες το εμπορικό σύνθημα:«Ό,τι θέλει ο πελάτης»!

6. Άλλο μεγάλο καρκίνωμα, ανοχής αήθους ήθους είναι η αμφίεση των γυναικών στά ιερά Μυστήρια, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες. Καί εδώ πρέπει να ληφθή Απόφαση από σύμπασα την Ιεραρχία. Είναι αδιανόητο να μη εισέρχονται στη Βουλή χωρίς σακκάκι οι βουλευταί, λόγω της σοβαρότητος της αποστολής του βουλευτού και να εισέρχονται στον Ναόν του Θεού οι γυναίκες με τα ενδύματα του ...ύπνου ή της παραλίας!

7. Τα Κατηχητικά πρέπει να γίνουν ουσιαστικά. Να διδάσκονται οι νέοι την αρχαία ελληνική γλώσσα και την ιστορία, που είναι απαραίτητα για την εμβάθυνση στη Θεολογία και στην απόκτηση βιωματικής Πίστεως. Νά διδαχθούν οι νέοι από τα λάθη του παρελθόντος αλλά και από τα κατωρθώματα και τους άθλους των Πατέρων μας, αγίων και ηρώων. Να εκπαιδευθούν στο πως κυβερνάται ένα Κράτος, σύμφωνα με τις Παραδόσεις της Πίστεως και του Γένους μας, ώστε να αναδειχθούν οι μελλοντικοί Κυβερνήτες, όχι με τα πρότυπα που επικρατούν σήμερα αλλά με πρότυπα ήθους, τιμιότητος, αυταπαρνήσεως και αυτοθυσίας.

8. Η Εκκλησία πρέπει να έχη λόγο ηγέτου και όχι πιστού ακολούθου των πολιτικών. Ο Μέγας Φώτιος έγραψε το βιβλίο «Ο Ηγεμών» σκιαγραφώντας τον αληθινό ηγέτη, για να συνειδητοποιήσουμε ότι ο λαός μας δεν πρέπει να αφεθή στους Κυβερνήτες για να τον διαπαιδαγωγήσουν αλλά η Εκκλησία με το ήθος και το κύρος Της να διαπαιδαγωγή και Άρχοντας και αρχομένους.

9. Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να αντιμετωπισθή σοβαρά και σθεναρά από την Ιεραρχία μας. Όπως εξελίσσονται τα πράγματα, το μάθημα θα καταργηθή. Έχει γίνει συνείδηση στον λαό μας ότι όποιος βαπτίζεται δεν λαμβάνει απλώς ένα όνομα αλλά έχει χρέος να Κατηχηθή σ’ αυτό που βαπτίσθηκε;

10. Η Εκκλησία να δείξη στον λαό Της αυτό που έδειξε με την Παρουσία Του στο κόσμο μας ο Χριστός. Αυτό το εντελώς καινούργιο και εντελώς ξένο από αυτό που εκφράζει ο «κόσμος και τα εν κόσμω».

11. Η Οικονομική Κρίση έχει πλήξει και τους Ναούς. Πάνω από 30% είναι η μείωση των εσόδων τους.

Η Ι. Αρχιεπισκοπή πρέπει να άρη την αδιανόητη και προσβλητική για τους Κληρικούς απαίτηση επί των Προϋπολογισθέντων και όχι επί των εισπράξεων του Παγκαρίου. Αυτή η απαίτηση είναι προσβλητική διότι θεωρεί τους Κληρικούς αναξιόπιστους και λαθροχείρες, ότι αποκρύπτουν χρήματα, αλλά είναι και άδικη διότι απαιτεί αυτό που δεν υπάρχει. Απαιτεί αυτό που δεν έχουν οι Ναοί.

12. Σταδιακά πρέπει η Ι. Αρχιεπισκοπή να αξιοποιήση την περιουσία Της και να απαλλάξη παντελώς τους Ναούς από τις πρός Αυτήν εισφορές. Άλλως, δέν θά αργήση η μέρα που θά πωλούνται –λόγω οικονομικού αδιεξόδου– οι Ναοί (όπως στην Αγγλία) για να μετατραπούν σε κοσμικά Κέντρα! Ο Θεός να μη μας αφήση να ζήσουμε αυτήν την ημέρα!

13. Λαμβάνουμε συνεχώς αρνητικά μηνύματα και σχόλια για τον Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο πολύς λαός έχει στραφεί στην Πειραϊκή Εκκλησία γιατί οικοδομείται πνευματικά και ενημερώνεται. Ο Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι ένα κακέκτυπο κοσμικού Σταθμού, χωρίς ζεστασιά και πνευματικότητα αλλά με ξύλινον και επιτηδευμένον λόγον.

romfea
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...