Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

1η Ημέρα Αντιαιρετικού Σεμιναρίου στη Μητρόπολη Δημητριάδος

Ξεκίνησε στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας το τριήμερο Σεμινάριο (7-9-/2), που διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και είναι αφιερωμένο στην ενημέρωση των κληρικών πάνω σε θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας.
Το Σεμινάριο ξεκίνησε με τον Αγιασμό, που τέλεσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος κήρυξε και την έναρξη των εργασιών του. Στον Χαιρετισμό του ο κ. Ιγνάτιος αναφέρθηκε συνοπτικά στο έργο που επιτελεί, από πολλών ετών, η Εκκλησία της Ελλάδος πάνω στα ζητήματα των αιρέσεων και της ποιμαντικής αντιμετώπισής τους, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή του αείμνηστου π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου, στην εργασία του σχετικού Συνοδικού Γραφείου, όσο και στην διοργάνωση Ημερίδων και σχετικών Διεθνών Συνεδρίων, κατ’ έτος, υπό την μέριμνα της Ιεράς Συνόδου.


Πρώτος εισηγητής ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Καισαριανής, Βύρωνος & Υμηττού κ. Δανιήλ, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Λάθη των ποιμένων. Όπλα στα χέρια των αιρετικών». Ο ομιλητής τόνισε την τεράστια ευθύνη των ποιμένων – κληρικών για την σωτηρία ή την απώλεια των ανθρώπινων ψυχών και συνέστησε ότι πρέπει πάντα να συνέχει την ποιμαντική διακονία η απειλή των αιρέσεων και της παραθρησκείας, ενώ οι ποιμένες οφείλουν να βρίσκονται επί σκοπόν για την διαφύλαξη του ποιμνίου.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε εννέα (9) σοβαρά ποιμαντικά λάθη που συμβάλουν και διευκολύνουν το έργο των αιρέσεων σήμερα:
1.        Η έλλειψη των απαραιτήτων πνευματικών προϋποθέσεων. Συμπέρανε ότι είμαστε αδύναμοι όταν επιχειρούμε την θεραπεία της ψυχής των αδελφών μας από την πλάνη χωρίς τις απαραίτητες, κατά Θεόν, προϋποθέσεις.
2.        Η παρανόηση της Ευαγγελικής αλήθειας. Επ’ αυτού τόνισε ότι απαιτείται ο φωτισμός του Αγίου Πνεύματος για να ερμηνεύουμε τις αλήθειες του Ευαγγελίου
3.        Η ποιμαντική με εμπάθεια και κοσμικά κριτήρια.  Παρατήρησε ότι είναι λάθος να ενεργούμε με εμπάθεια και κοσμικά κριτήρια, που δεν φέρνουν πνευματικά αποτελέσματα. Η ποιμαντική ενέργεια πρέπει να τίθεται πάντοτε κάτω από το φως του Πνεύματος του Θεού
4.        Η επιπολαιότητα. Επ’ αυτού σημείωσε ότι είναι λάθος να ενεργούμε με επιπολαιότητα, που, ενδεχομένως, να οφείλεται στην αδυναμία μας να αντιληφθούμε το σκοπό των Θείων ενεργειών και βουλών στη ζωή των ανθρώπων, να κρίνουμε επιφανειακά και πρόχειρα. Πρέπει να μελετούμε, με προσοχή, την κάθε περίπτωση που διαχειριζόμαστε ποιμαντικά.
5.        Η παραθεώρηση της ιστορικότητας. Σημείωσε ότι είναι λάθος να αγνοούμε την ιστορικότητα και τις επικρατούσες συνθήκες στην ποιμαντική μας.
6.        Η απιστία και σκληροκαρδία μας. Είναι λάθος να μην διδάσκουμε, με υπομονή, όσους δυσκολεύονται να αποδεχθούν τις αλήθειες της Εκκλησίας.
7.        Οι αντιπαλότητες και η ανθρωπαρέσκεια. Παρατήρησε ότι στην ποιμαντική μας οφείλουμε να ενεργούμε με σύνεση και να είμαστε προσεκτικοί ώστε από τις ενέργειές μας να μην προκληθεί ζημιά.
8.        Οι προτεραιότητες της διακονίας μας. Σημείωσε ότι είναι λάθος για τα βιοτικά να παραθεωρούμε την αποστολή μας.
9.        Η πώρωση των ανθρώπων. Είναι λάθος να αποθαρρυνόμαστε και να εγκαταλείπουμε τα έργα μας, επειδή μερικοί αντιδρούν, αντιτίθενται και πολεμούν το έργο του Θεού
 
Δεύτερος ομιλητής ήταν ο Μοναχός της Ιεράς Μονής Οσίου Αρσενίου του Καππαδόκου, π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης, ο οποίος μίλησε με θέμα «Ψαρεύοντας σε θολά νερά. Η χρήση από τη «Νέα Εποχή» όρων με άλλο νόημα». Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην χρήση συγκεκριμένων όρων από τους θιασώτες της Νέας Εποχής και διάφορες Νεοεποχίτικες ομάδες, με σαφές συγκρητιστικό περιεχόμενο, που στόχο έχουν την παραπλάνηση των πιστών. Ως παραδείγματα ανέφερε τους όρους «στροφή προς τον έσω άνθρωπο», «Βασιλεία του Θεού», «πίστη», «Θετική σκέψη», «άσκηση», «Νέκρωση του εγώ», «Πνευματικότητα», «Χριστός», «Σταυρός» κ.άλ. Τους όρους αυτούς χρησιμοποιεί η Νέα Εποχή, αλλά και η Ορθόδοξη Εκκλησία. Μόνο που η ερμηνεία που δίδεται είναι εντελώς διαφορετική. Επειδή, όμως, τα θύματα της Νέας Εποχής δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν τις διαφορές, δημιουργείται σύγχυση. Ο π. Αρσένιος επεσήμανε ότι η σύγχυση είναι σκόπιμη, άρα συνιστά παραπλάνηση και καθαρή ανεντιμότητα. «Στόχος της Νέας Εποχής είναι να γεμίσουν οι Εκκλησίες, όχι να αδειάσουν. Να γεμίσουν, όμως, με ανθρώπους με αλλοιωμένο φρόνημα, υποταγμένους στη λογική του συγκρητισμού». Ο π. Αρσένιος κατέληξε σημειώνοντας ότι «τα μέσα αντιμετώπισης της πλάνης της Νέας Εποχής, είναι η παντοδύναμη αλήθεια της πίστεως, δηλ. ο ίδιος ο Χριστός, η οριοθέτηση της πίστεως, μέσω της κατηχήσεως και η εμβάθυνση της πίστεως, διά του Ορθοδόξου βιώματος»
 
Τρίτος ομιλητής της 1ης ημέρας του Σεμιναρίου ήταν ο κ. Ιωάννης Μηλιώνης, Καθηγητής Πληροφορικής, ο οποίος μίλησε με θέμα «Απειλές της «Νέας Εποχής» στην ευαίσθητη ψυχή των παιδιών μας». Ο ομιλητής κατέγραψε τα όπλα της Νέας Εποχής για την διάβρωση της παιδικής ψυχής, που, δυστυχώς, έχουν ιδιαίτερη πέραση στην εποχή μας. Αυτά είναι το Παιδικό Βιβλίο, ο Κινηματογράφος, το «Παιδικό» περιοδικό, η τηλεόραση, οι τηλεοπτικές «παιδικές» σειρές και τα Video Games, Ο Η/Υ και τα On Line ομαδικά παιχνίδια, «Ο καλός ή ο λευκός μάγος» κ. άλ. Με τους τρόπους αυτούς, κατά τον ομιλητή, ο μηχανισμός της Νέας Εποχής περνά τα «Θεοσοφικά μηνύματα και «ψυχαγωγεί» τα παιδιά στα δόγματα του αποκρυφισμού».
Ως τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου ο κ. Μηλιώνης συνέστησε την ευαισθητοποίηση των γονέων, οι οποίοι πρέπει να συμβουλεύονται ενημερωμένους Πνευματικούς, τα βιβλία να ελέγχονται πριν διαβαστούν, η τηλεόραση να ανοίγει επιλεκτικά, ο Η/Υ να μη φιλοξενεί παιχνίδια και το διαδίκτυο να ελέγχεται. Τέλος, συνέστησε, «χρειάζεται Μυστηριακή ζωή, οικογενειακή αγάπη και στοργική εν Χριστώ φροντίδα προς τα παιδιά»     
 
Ακολούθησε γόνιμη συζήτηση.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...