Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Διεθνές συνέδριο με θέμα: «Θρησκεία και Ταυτότητα» στο Σαράγιεβο με τη συμμετοχή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου

Tο περιοδικό Concilium, σε συνεργασία με την Φραγκισκανή Θεολογική Σχολή του Σαράγιεβο, το Asian Centre for Cross-Cultural Studies και το Διεθνές Κέντρο για την Ηθική και την Επιστήμη του Πανεπιστημίου της Τυμβίγγης (IZEF), διοργάνωσε με ιδιαίτερη επιτυχία, από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου στο Σαράγιεβο, Διεθνές Συνέδριο με γενικό θέμα «Θρησκεία και Ταυτότητα».

Το συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου του Σαράγιεβο, ήταν χωρισμένο σε τέσσερις ιδιαίτερες θεματικές ενότητες. Στην πρώτηθεματική ενότητα με γενικό θέμα «O γρίφος της ταυτότητας: Η αναγκαιότητα για μια νέα “πολιτική της ταυτότητας”» έλαβαν μέρος με εισηγήσεις ο Felix Wilfred, Πρόεδρος του περιοδικού Concilium, Κρατικό Πανεπιστήμιο του Madras, Ινδία («Θρησκεία και ανταγωνιστικές ταυτότητες: Τα διλήμματα και οι δρόμοι της ειρήνης»), ο Miroslav Volf, Πανεπιστήμιο του Yale, H.Π.Α. («Θρησκείες: Σημείο ταυτότητας ή παγκόσμιο όραμα μιας ακμάζουσας ζωής;»), και ο Mile Babic, Φραγκισκανή Θεολογική Σχολή του Σαράγιεβο («Ατομική και συλλογική ταυτότητα»). Στη δεύτερη θεματική ενότητα με γενικό τίτλο «Ταυτότητες στην δίνη της σύγκρουσης: Αφήγηση των κατασκευών και των αποδομήσεων», έλαβαν μέρος με εισηγήσεις η Regina Ammicht-Quinn, Πανεπιστήμιο της Τυβίγγης, Γερμανία («Η ζωή του ανθρώπου στην Ουτοπία»), ο Ugo Vlaisavljevic, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών και Τεχνών, Σαράγιεβο («Κάθε πόλεμος διαμορφώνει μια νέα μορφή τοπικής εθνικής ταυτότητας»), ο Dzevad Karahasan, Συγγραφέας και Καθηγητής στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών και Τεχνών, Graz-Σαράγιεβο («Ταυτότητα: Εντάσεις και συγκρούσεις»), και ο Aleksandar Hemon, Συγγραφέας, Σικάγο-Σαράγιεβο («Ταυτότητα και αφήγηση»). 

Στην τρίτη θεματική ενότητα υπό το γενικό τίτλο «Η δυναμική των θρησκειών για την ειρήνη: καθησυχαστική ψευδαίσθηση ή άπιαστη πραγματικότητα;» έλαβαν μέρος ο Dino Abazovic, Σχολή Πολιτικών Επιστημών, Σαράγιεβο, («Θρησκευτικές και Εθνικές ταυτότητες στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη: Αναφορά στις ιστορικές και πολιτικές προϋποθέσεις»), η Sarojini Nadar, Πανεπιστήμιο Kwazulu-Natal, Νότια Αφρική («Ερμηνεύοντας τη Βίβλο σε μια μετα-συγκρουσιακή κοινωνία»), ο Daniel Pilario, Θεολογική Σχολή, St. Vincent, Μανίλα Φιλιππίνες («Οι θρησκείες ως κοινωνικό κεφάλαιο για την οικοδόμηση της ειρήνης; Η περίπτωση των Φιλιππίνων»), και ο Pero Sudar, Ρωμαιοκαθολικός βοηθός επίσκοπος του Σαράγιεβο («Η πίστη ως πνευματικό κεφάλαιο και η θρησκεία ως ηθική επιταγή για την οικόδομηση της ειρήνης»). Στην τέταρτη και τελευταία θεματική ενότητα με το γενικό τίτλο «Το ανολοκλήρωτο πρόγραμμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης: κοινή ευθύνη των θρησκειών;», πήραν μέρος με εισηγήσεις ο Παντελής Καλαϊτζίδης, Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου («Άγιοι τόποι και ιερά έθνη: χριστιανική ταυτότητα, εθνική ταυτότητα και αξιώσεις εδαφικής αποκλειστικότητας. Το δίλημμα μεταξύ τοπικότητας και καθολικότητας»), ο Dzevad Hodzic, Σχολή Ισλαμικών Επιστημών, Σαράγιεβο, («Τι σημαίνει να είναι κανείς ευρωπαίος μουσουλμάνος;»), και ο Erik Borgman, Πανεπιστήμιο του Tilburg, Ολλανδία («Τι σημαίνει να είναι κάποιος ευρωπαίος θεολόγος; Ο Θεός ως ο χώρος για έναν μη βίαιο ανταγωνισμό»).

Παράλληλα προς το συνέδριο έλαβαν χώρα και άλλες σημαντικές εκδηλώσεις όπως η διάλεξη του κορυφαίου Λατινοαμερικάνου θεολόγου της απελευθέρωσης John Sobrino, «Ο Πάπας Φραγκίσκος και η Εκκλησία του φτωχού», η παρουσίαση του νέου τεύχους του περιοδικού Concilium, καθώς και στρόγγυλη τράπεζα με θέμα τις θεολογικές σπουδές στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και την πρώην Γιουγκοσλαβία με αναφορά στο έργο και την παρουσία των Ρωμαιοκαθολικών, Προτεσταντών και Ορθοδόξων θεολόγων. Η στρόγγυλη αυτή τράπεζα έλαβε χώρα στη θέση της προγραμματισμένης εκδήλωσης με αφορμή τα 40 χρόνια από την έκδοση του βιβλίου του σπουδαίου Γερμανού θεολόγου Jürgen Moltmann, Ο Εσταυρωμένος Θεός (The Crucified God), καθώς ο τιμώμενος θεολόγος δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στο Σαράγιεβο.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...