Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Συμπεράσματα και Ψήφισμα του Ι΄ Ἐκπαιδευτικού Συνεδρίου με θέμα "Αγωγή καί διαταγή" της Ορθόδοξης Αδελφότητας «Χριστιανική Ἐλπίς»

Μέ ἐντυπωσιακή συμμετοχή μαχίμων ἐκπαιδευτικῶν καί μέ λαμπρή ἐπιτυχία διεξήχθηκαν οἱ ἐργασίες τοῦ Ι΄ Ἐκπαιδευτικοῦ Συνεδρίου, τό ὁποῖο διοργάνωσε ἡ Ὀρθόδοξη Ἀδελφότητα «Χριστιανική Ἐλπίς» στήν ἕδρα της στό Φίλυρο Θεσσαλονίκης, στίς 9 καί 10 Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ. Σᾶς ἀποστέλλουμε πρός δημοσίευση τά Συμπεράσματα καί τόΨήφισμα τοῦ Συνεδρίου.ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

1. Τό Ὑπουργεῖο Παιδείας ὁραματίστηκε τό «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» προκειμένου νά ὑλοποιήσει τίς ὁδηγίες παγκόσμιων ὀργανισμῶν, πού ἐμπλέκονται στήν ἐκπαιδευτική διαδικασία καί ὑπαγορεύουν τούς ὅρους τους. Ἡ χρεωκοπία τῆς ἐκπαίδευσης ἔχει ξεκινήσει ἀπό πολλά χρόνια μέ συνέπεια νά παραχαραχθοῦν καί νά λοιδορηθοῦν οἱ παραδοσιακές ἀξίες τοῦ Ἑλληνισμοῦ μέ πλῆθος στοχευμένων ἐνεργειῶν. Κύριοι αἴτιοι τῆς κακοδαιμονίας καί τῆς ἀλλοίωσης τῆς ἐθνικῆς καί ὀρθόδοξης συνείδησης μαθητῶν καί φοιτητῶν εἶναι θορυβώδεις μειοψηφίες ποὺ δροῦν ἐκτός ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας, στό Παιδαγωγικό Ἰνστιτοῦτο καί στά Πανεπιστήμια. Ἐπίσης ἀπό τά διδακτικά βιβλία ὅλων τῶν βαθμίδων τῆς ἐκπαίδευσης ἀποκλείστηκαν δόκιμοι καί κλασικοί συγγραφεῖς, ἐνῶ παράλληλα προωθήθηκαν ἀνθελληνικές καί ἀντορθόδοξες θεωρίες καί πλαστογραφήθηκε ἡ ἐθνική μας ἱστορία.

2. Ἀπό ὁρισμένες πλευρές καταπολεμᾶται ἡ διδασκαλία τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά σχολεῖα καί ἐπιδιώκεται ἡ κατάργησή του ἤ ἡ ἀποδυνάμωσή του, ἡ νόθευσή του ἤ ἡ ὑποβάθμισή του. Ἡ κίνηση αὐτή εἶναι καί παράνομη καί ἀντισυνταγματική, καί ἀναπτύσσεται, παρ’ ὅτι δέν ἔχει καμία νομική ἤ συνταγματική βάση. Τό Σύνταγμα δέν εἰσάγει μόνον τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀλλά καί τήν ὑποχρέωση τοῦ κράτους νά μεριμνήσει, ὥστε οἱ μαθητές ὄχι ἁπλῶς νά προσλάβουν κάποιες θρησκευτικές γνώσεις ἀλλά νά διαμορφώσουν «θρησκευτική συνείδηση». Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν στίς λοιπές εὐρωπαϊκές χῶρες εἶναι ὑποχρεωτικό καί ἰσότιμο μέ τά ὑπόλοιπα μαθήματα, ἐνῶ σέ πολλές (Γερμανία, Αὐστρία κλπ.) τελεῖ ὑπό τήν ἐποπτεία τῆς Ἐκκλησίας. Ἀξίζει νά ἀναφερθεῖ ὅτι οἱ γνωστές ἀρνητικές ἐνέργειες καί παρεμβάσεις τοῦ συνηγόρου τοῦ πολίτη στό ζήτημα τῶν Θρησκευτικῶν, καί ὄχι μόνο, εἶναι νομικά ἀτεκμηρίωτες καί προβληματικές. Γενικά εἶναι ἀποδεδειγμένο ὅτι οἱ μαθητές καί ἡ κοινωνία ἀποκομίζουν ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν σημαντικά ἠθικά καί πνευματικά ὠφέλη, ὅπως προκύπτει ἀπό εἰδικές ἐπιστημονικές ἔρευνες.

3. Ὁ σύνθετος ὅρος «ἑλληνορθόδοξη παράδοση» δέν εἶναι ἕνα σκόπιμο ἰδεολόγημα στατικό στόν χῶρο καί νεκρό στόν χρόνο ἀλλά ἕνας ὅρος δυναμικός. Ἔχει ἀπεριόριστα ὅρια, ἀνεξάντλητες ἀντοχές καί πολυποίκιλους ἀποδέκτες. Συνδυάζει ἁρμονικά καί καρποφόρα τόν ἑλληνικό πολιτισμό μέ τήν ἐν Χριστῷ ἀποκάλυψη καί προσφέρει τά ἀγαθά τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος ἀναμορφωμένα καί ἐμβολιασμένα μέ τίς ἀλήθειες τοῦ Εὐαγγελίου, πού ἀναβλύζουν ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ὅπως κορυφώνεται στή σταυρική θυσία τοῦ Θεανθρώπου καί ἀγκαλιάζει τόν σύμπαντα κόσμο. Ἀποτελεῖ ὡς ἐκ τούτου προνόμιο καί ὄχι ἐμπόδιο γιά τήν πολυπολιτισμική κοινωνία μας. Καί συγχρόνως ἐκφράζει, ἐντελῶς ἰδιαίτερα, τήν ἰδιοπροσωπία μας ὡς Ἑλλήνων καί Ὀρθοδόξων, τήν Ρωμιοσύνη. Εἶναι ἡ ἴδια ἡ ταυτότητά μας. Ἔχουμε εὐθύνη καί χρέος ἱερό νά τήν διαφυλάξουμε καί νά τήν παραδώσουμε ἀπαραχάρακτη στίς ἐπερχόμενες γενεές καί ὄχι νά τήν ἀπεμπολοῦμε.

ΨΗΦΙΣΜΑ

Οἱ ὀκτακόσιοι καί πλέον ἐκπαιδευτικοί ὅλων τῶν βαθμίδων τῆς Ἐκπαίδευσης πού παρακολουθήσαμε τίς ἐργασίες τοῦ Ι’ Ἐκπαιδευτικοῦ Συνεδρίου τῆς Ὀρθ. Ἀδελφότητος «Χριστιανική Ἐλπίς», τό ὁποῖο πραγματοποιήθηκε στίς 9 καί 10 Ὀκτωβρίου 2010 στό Φίλυρο Θεσσαλονίκης δηλώνουμε τή ριζική ἀντίθεσή μας στόν συντελούμενο ἀποχρωματισμό καί τήν ἐπιχειρούμενη ἀπογύμνωση τῆς Παιδείας μας ἀπό τίς ἀξίες τῆς ἑλληνορθόδοξης παράδοσης.

Ἀφοῦ διαπιστώσαμε ὅτι τό ἰσχύον νομικό πλαίσιο κατοχυρώνει τόν ἑλληνορθόδοξο προσανατολισμό τῆς Παιδείας ἀπαιτοῦμε:
Νά ἀξιολογηθοῦν τά νέα σχολικά ἐγχειρίδια ἀπό ὅλη τήν ἐκπαιδευτική κοινότητα μέ γνώμονα τούς στόχους τῆς παιδείας, ὅπως καθορίζονται ἀπό τό Σύνταγμα καί τούς νόμους. Τά φιλολογικά μαθήματα νά ἐμπλουτισθοῦν μέ κείμενα πού ἐκφράζουν τήν ἑλληνορθόδοξη παράδοση, καί νά ἀπαλειφθοῦν ὅσα τήν ἀπαξιώνουν (π.χ. «Ἡ γάτα τοῦ παπᾶ», «Τότε πού βγάλαμε βόλτα τόν ἐπιτάφιο», «Οἱ ἑταῖρες» κ.ἄ.). Νά προστεθεῖ ἐπίσης ἡ διδασκαλία τοῦ Ἐθνικοῦ Ὕμνου στή Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση.
Νά διευκρινισθεῖ καί νά κατοχυρωθεῖ σαφῶς - μέ νέα ἐγκύκλιο- ὁ ὑποχρεωτικός χαρακτήρας τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ὥστε τό συγκεκριμένο μάθημα νά ἀντιμετωπίζεται ἰσότιμα μέ τά ἄλλα μαθήματα. Οἱ ἀλλόθρησκοι καί ἀλλόδοξοι δικαιοῦνται νά ἀπαλλάσσονται ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἐφ' ὅσον τό ἐπιθυμοῦν· ἐπιβάλλεται ὅμως νά παρακολουθοῦν ἐναλλακτικό μάθημα στό ὁποῖο καί νά ἀξιολογοῦνται, γιά νά ἀποφεύγονται οἱ ἀνισότητες. Ἡ ρύθμιση αὐτή νά γίνεται μέ τήν ἔναρξη τοῦ σχολικοῦ ἔτους καί ὄχι ἀργότερα.
Σεβασμό καί πιστή τήρηση τοῦ Συντάγματος καί τῶν νόμων ἀπό ὅλους τούς ἐμπλεκομένους στήν ἐκπαιδευτική διαδικασία φορεῖς.

Τό Ὑπουργεῖο Παιδείας πού δέχεται καί ἀκούει τούς πάντες, ὀφείλει νά λάβει ὑπ' ὄψιν του τήν ἀγωνία τόσων μάχιμων ἐκπαιδευτικῶν, πού ἐνδιαφέρονται ἀληθινά γιά τήν σωστή πορεία τῆς Παιδείας καί ἀγωνίζονται ἀνυστερόβουλα γιά τήν οὐσιαστική άναβάθμισή της. Τό σημερινό σχολεῖο - ἀκόμη καί ὅπως τό ὁραματίζεται τό Ὑπουργεῖο Παιδείας - πέρα ἀπό τίς νέες τεχνολογίες καί τά σύγχρονα ἠλεκτρονικά μέσα χρειάζεται πάνω ἀπό ὅλα νά ἐνσωματώσει τίς ἀξίες τῆς ἑλληνορθόδοξης παράδοσης στό ἐκπαιδευτικό του πρόγραμμα.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

1. Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμο

2. Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

3. Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια

4. Πρωθυπουργό τῆς Ἑλλάδος κ. Γεώργιο Παπανδρέου

5. Νομάρχη Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτη Ψωμιάδη

6. Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων

7. Μέσα Μαζικῆς Ἐνημερώσεως, Ἐφημερίδες, Περιοδικά

Γιά τήν ὀργανωτική ἐπιτροπή

Μέ τιμή

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΟΥΓΚΑΚΗ
aktines.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...