«Το Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με αφορμή τα γεγονότα που πρόσφατα έλαβαν χώρα στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος εξέδωσε ομόφωνα κατά τη Γενική Συνέλευσή του αριθμός 198 της 20.1.2011 το ακόλουθο ψήφισμα:
ΨΗΦΙΣΜΑ
Το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ., προβληματιζόμενο για τα φαινόμενα φονταμενταλισμού που εκδηλώνονται τον τελευταίο καιρό με ανησυχητικές διαστάσεις και συχνότητα, εκφράζει ομόφωνα την αντίδρασή του απέναντι σε κάθε μορφή πολεμικής και απαξίωσης που στρέφονται κατά καθηγητών και ιεραρχών, μηδέ του Αρχιεπισκόπου και του Οικουμενικού Πατριάρχου εξαιρουμένων, με στόχο τις προσπάθειες της Εκκλησίας για τον καταρτισμό των πιστών, και καταδικάζει κάθε φανατισμένη ενέργεια που μετατρέπει την ορθόδοξη πίστη σε ιδεολογία.
Η σχολαστική προσκόλληση στο γράμμα της διατύπωσης και η απαρέγκλιτη πιστότητα στην τήρηση κωδικοποιημένων πρακτικών που έχουν χάσει το νόημά τους, όχι μόνο δεν προάγουν την υπεράσπιση της Αλήθειας και την παράδοση της Εκκλησίας, αλλά θυμίζουν φαρισαϊκού τύπου πρακτικές που γίνονται σκόλοπες για την συμμετοχή των πιστών στην Εκκλησία».
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο περιστατικό που αφορά στη ανάγνωση των Προφητών στη δημοτική, ο κ. Ιγνάτιος χρησιμοποίησε το «Προφητολόγιον», δηλαδή, το κατ’ εντολήν της Εκκλησίας της Ελλάδος – από την εποχή του μακαριστού κυρού Χριστοδούλου – βιβλίο που εξέδωσε (2008) η «Ελληνική Βιβλική Εταιρία» και στο οποίο περιέχονται οι περικοπές από τη Παλαιά Διαθήκη που διαβάζονται κατά τις ιερές ακολουθίες του εκκλησιαστικού έτους, τόσο στο πρωτότυπο κείμενο, όσο και σε μετάφραση ( = απόδοση στη νεοελληνική).
Το εν λόγω «Προφητολόγιον»(όπως σημειώναμε σε σχετικό άρθρο μας στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2223) προλογίζεται από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. κ. Ιερώνυμο, ο οποίος, εκφράζοντας την αγωνία του για τις δυσχέρειες της κατανόησης της Αγίας Γραφής και εν γένει των λειτουργικών αναγνωσμάτων εξ αιτίας της ιδιόμορφης γλώσσας τους, αφού θεωρεί ότι η σημερινή εποχή ανταποκρίνεται πλήρως στη δυσοίωνη περιγραφή του προφήτη Αμώς, μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μια ιδιόμορφη πείνα, «όχι για ψωμί, ούτε δίψα για νερό, αλλά πείνα για ν’ ακούσουν οι άνθρωποι τον λόγο του Κυρίου" (Αμ. 8, 11), ευελπιστεί ότι η έκδοση του «Προφητολογίου» «θα συμβάλει κατά τον καλύτερο τρόπο στον καταρτισμό και τη διακονία των πιστών (Εφ. 4, 10) ώστε να γευθούν τον Αρτο που κατέβηκε από τον ουρανό και χαρίζει τη ζωή» (Ιω. 6, 51).