Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Απριλίου 2011 στην «Κροκίδειο Αίθουσα» η συνάντηση Θεολόγων Ν. Κορινθίας με τον Σεβ. Ποιμενάρχη μας κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ και με τον Σχολικό Σύμβουλο Θεολόγων κ. Αγγελόπουλο.
Της θεολογικής συναντήσεως προηγήθηκε Θ. Λειτουργία στο επισκοπικό παρεκκλήσιο της Αγ. Φωτεινής όπου και εν συνεχεία μετά το πρόγευμα και την πρώτη επικοινωνία ξεκίνησε η Α’ εισήγηση από τον Θεολόγο, συν/χο εκπαιδευτικό και Προϊστάμενο του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ιωνίας π. Σταύρο Πανουργιά με θέμα «Εκκλησία και Σχολείο». Ο π. Σταύρος, αν και ασθενών υπερέβη εαυτόν, προσήλθε στην ημερίδα και κατέδειξε με πολλά επιχειρήματα ότι η Εκκλησία οσάκις της επιτρέπεται επεμβαίνει διακριτικά, με σοβαρότητα, νηφάλιο λόγο και αγάπη προς τα παιδιά διδάσκοντάς τα, να αγαπούν τον Χριστό, να σέβονται τους γονείς και να εμπνέονται από ιδανικά και αξίες που ίσως στις μέρες μας λησμονούνται ή παραθεωρούνται και αυτό είχε ευεγερτικά πάντοτε αποτελέσματα στον ευαίσθητο χώρο της νεολαίας.
Εν συνεχεία επακολούθησε η Β’ εισήγηση από τον Δ/ντη του 4ου Γυμνασίου Κορίνθου κ. Αντώνιο Σταυρόπουλο με θέμα «Σχολείο και Εκκλησία», ο οποίος με σεμνότητα και θεολογική επάρκεια παρουσίασε τον σύνδεσμο – ενότητα που θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ Σχολείου και Εκκλησίας και που αν διαρραγεί θα υπάρξουν επιπτώσεις στις νεανικές ψυχές. Το σχολείο αποτελεί την γέφυρα όπου οι νέοι προάγονται δια της Εκκλησίας στον αλτρουϊσμό, στην ευγενική άμιλλα, στον σεβασμό και την ιδιοπροσωπία του άλλου.
Μετά το πέρας των εισηγήσεων ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας συντόνησε τον επικοδομητικό διάλογο που ακολούθησε γιατί μέσα από αυτόν αναδείχθηκαν γόνιμα συμπεράσματα όπως:
Α) Η τακτική συνεργασία του Ποιμενάρχη μας με τους Θεολόγους της Επαρχίας του.
Β) Η αναγκαιότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών ως υποχρεωτικού στα Σχολεία σε συνεργασία με το Σύνταγμα και τους Νόμους.
Γ) Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα της προσφοράς του Θεολόγου καθηγητή σε συνδιασμό με την προσωπικότητά του.
Δ) Η ανάγκη ύπαρξης της εποπτικής διδασκαλίας (Εξομολόγηση, Θ. Λειτουργία) στό Σχολείο για την κατάρτηση των παιδιών και την αλλαγή της διδακτέας ύλης.
Τέλος αφού ο Σεβ. Μητροπολίτης μας συνεχάρη τους εισηγητές, τόνισε την αξία των κληρικών θεολόγων στα σχολεία όταν με ευσυνειδησία επιτελούν την διακονοία τους αλλά και έτεινε χείρα βοηθείας προς τους θεολόγους εκπαιδευτικούς για την αγαστή συνεργασία μαζί τους.
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
Της θεολογικής συναντήσεως προηγήθηκε Θ. Λειτουργία στο επισκοπικό παρεκκλήσιο της Αγ. Φωτεινής όπου και εν συνεχεία μετά το πρόγευμα και την πρώτη επικοινωνία ξεκίνησε η Α’ εισήγηση από τον Θεολόγο, συν/χο εκπαιδευτικό και Προϊστάμενο του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ιωνίας π. Σταύρο Πανουργιά με θέμα «Εκκλησία και Σχολείο». Ο π. Σταύρος, αν και ασθενών υπερέβη εαυτόν, προσήλθε στην ημερίδα και κατέδειξε με πολλά επιχειρήματα ότι η Εκκλησία οσάκις της επιτρέπεται επεμβαίνει διακριτικά, με σοβαρότητα, νηφάλιο λόγο και αγάπη προς τα παιδιά διδάσκοντάς τα, να αγαπούν τον Χριστό, να σέβονται τους γονείς και να εμπνέονται από ιδανικά και αξίες που ίσως στις μέρες μας λησμονούνται ή παραθεωρούνται και αυτό είχε ευεγερτικά πάντοτε αποτελέσματα στον ευαίσθητο χώρο της νεολαίας.
Εν συνεχεία επακολούθησε η Β’ εισήγηση από τον Δ/ντη του 4ου Γυμνασίου Κορίνθου κ. Αντώνιο Σταυρόπουλο με θέμα «Σχολείο και Εκκλησία», ο οποίος με σεμνότητα και θεολογική επάρκεια παρουσίασε τον σύνδεσμο – ενότητα που θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ Σχολείου και Εκκλησίας και που αν διαρραγεί θα υπάρξουν επιπτώσεις στις νεανικές ψυχές. Το σχολείο αποτελεί την γέφυρα όπου οι νέοι προάγονται δια της Εκκλησίας στον αλτρουϊσμό, στην ευγενική άμιλλα, στον σεβασμό και την ιδιοπροσωπία του άλλου.
Μετά το πέρας των εισηγήσεων ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας συντόνησε τον επικοδομητικό διάλογο που ακολούθησε γιατί μέσα από αυτόν αναδείχθηκαν γόνιμα συμπεράσματα όπως:
Α) Η τακτική συνεργασία του Ποιμενάρχη μας με τους Θεολόγους της Επαρχίας του.
Β) Η αναγκαιότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών ως υποχρεωτικού στα Σχολεία σε συνεργασία με το Σύνταγμα και τους Νόμους.
Γ) Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα της προσφοράς του Θεολόγου καθηγητή σε συνδιασμό με την προσωπικότητά του.
Δ) Η ανάγκη ύπαρξης της εποπτικής διδασκαλίας (Εξομολόγηση, Θ. Λειτουργία) στό Σχολείο για την κατάρτηση των παιδιών και την αλλαγή της διδακτέας ύλης.
Τέλος αφού ο Σεβ. Μητροπολίτης μας συνεχάρη τους εισηγητές, τόνισε την αξία των κληρικών θεολόγων στα σχολεία όταν με ευσυνειδησία επιτελούν την διακονοία τους αλλά και έτεινε χείρα βοηθείας προς τους θεολόγους εκπαιδευτικούς για την αγαστή συνεργασία μαζί τους.
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.